اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کنگره ملی شهدای غریبِ اسارت تیرماه سال آینده برگزار می‌شود

دبیر کنگره ملی شهدای غریبِ اسارت از برگزاری این کنگره در تیرماه سال آینده خبر داد.

کنگره ملی شهدای غریبِ اسارت تیرماه سال آینده برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، زمردیان صبح امروز در نشست اعضای ستاد استانی شهدای غریب در استان مرکزی اظهار کرد: کنگره شهدای غریب با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که در دوران اسارت به شهادت رسیده‌اند، تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون اطلاعات ۵۷۴ شهید از مجموع ۸۷۹ شهید غریبِ اسارت جمع‌آوری شده و کار جمع‌آوری اسناد این شهدا همچنان در استان‌های مختلف ادامه دارد.

دبیر کنگره شهدای غریب اسارت با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استان‌ها ۲۱ برنامه برای گرامیداشت یاد شهدای غریب اجرا خواهند کرد، گفت:  ۳۰ تیر سال ۱۳۸۱  پیکر‌های مطهر شهدای غریب اسارت به خاک وطن بازگشت که به همین مناسبت کنگره شهدا در 30 تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

 زمردیان گفت: شهدای غریب اسارت  غریبانه به دست بعثیون و گروهک‌های کومله و دمکرات به شهادت رسیدند که غریب‌ترین شهدا هستند باید خاطرات آن‌ها در تاریخ ثبت و ضبط شود.

وی افزود: به منظور جمع آوری خاطرات این شهدا فراخوانی به آزادگان سرافراز خواهیم داد تا شهدای غریبی را که می‌شناسند معرفی کنند.

زمردیان  شهدایی که به دست رژیم منحوس پهلوی دستگیر شده و در زندان‌های ساواک به شهادت رسیدند، شهدایی که در دوران دفاع مقدس توسط رژیم بعث، گروهک‌های کومله، منافقین شهید شدند و شهدای مدافع حریم آل‌الله که زیر شکنجه به شهادت رسیده‌اند  را در دایره شهدای غریب اسارت برشمرد.

 دبیر ستاد کنگره شهدای غریب در اسارت اظهار داشت: اطلاعات گردآوری شده شهدای اسارت از سازمان ها و دستگاه‌های متولی، باعث شده تا آمارها متغیر شود، پس از گردآوری آمار و اطلاعات اولیه از شهدای غریب به دنبال تشکیل پرونده پژوهشی برای هریک از شهدا هستیم تا برای تولید هرگونه آثار برای شهدا و معرفی این عزیزان به جامعه ازطرق مختلف ظرفیت لازم فراهم شده باشد.

وی از تشکیل 32 ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت خبر داد و بیان کرد: همچنین برای هر ستاد استانی 21 برنامه درحوزه‌های مختلف پیش بینی شده است.

 ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز از فراهم سازی مقدمات برگزاری کنگره ملی شهدای غریب اسارت در استان خبر داد و گفت:  ۲۵ شهید از شهدای غریب اسارت در استان شناسایی شده و از خانواده آن‌ها بازدید به عمل آمده است.

 پایان پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول