اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح نایب‌الشهید در پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار می‌شود

کارت نایب الشهید یا همان زیارت نیابتی از شهدا یکی از اقدامات مهمی است که از سنوات گذشته در پیاده‌روی اربعین حسینی اجرا می‌شود.

طرح نایب‌الشهید در پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس-اراک؛ برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی مرهون جانشفانی هزاران شهید مسلمانی است که با اهدای جانشان که عزیزترین داشته خود بود، مسیر زیارت میلیون‌ها زائر عاشق را فراهم کردند تا در آرامش و امنیت به زیارت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در کشور عراق بروند.

چه بسیاری از این شهدا بودند که عاشق و دلباخته زیارت حرم مولا و سرورشان امام حسین(ع) بودند اما برای بقای اسلام و آسیب نرسیدن به حرم ائمه اطهار(ع) از زیارت در این دنیا چشم پوشی کردند تا در بهشت اعلا با  مولایشان دیدار کنند.

کارت نایب الشهید یا همان زیارت نیابتی از شهدا یکی از اقدامات مهمی است که از سنوات گذشته در پیاده‌روی اربعین حسینی اجرا می‌شود.

کارت‌های نائب الشهید حاوی نام و عکس شهدا و آداب نیابت از شهداست که برای همه شهدای استان مرکزی طراحی و چاپ شده است.

این کارت‌ها در مبدا، موکب‌ها و در مسیر راهپیمایی در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد و هر فرد به نیابت از یک شهید اعمال زیارت را بجا می آورد و قدم های خود را به یاد شهدا برداشته و یاد و خاطر آنها را زنده نگه می دارد.

همچنین توزیع پرچم هایی با شعار "به فکر آب باش"  با رنگ و بوی محرم و سقایی حضرت ابوالفضل (ع) توسط شرکت آب منطقه ای مرکزی صورت گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول