اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ایجاد بوستان علم و فرهنگ در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران در راستای ایجاد درآمد پایدار و همگام با برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، با حفظ بخش‌های میراثی ساختمان مرکزی، قصد ایجاد بوستان علم و فرهنگ را در این فضا دارد.

ایجاد بوستان علم و فرهنگ در دانشگاه مازندران

حشمت‌الله علینژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: با بازسازی ویلاهای مستقر در ساختمان مرکزی دانشگاه و ایجاد فضاهای جدید، کتاب فروشی، فروشگاه حجاب، فروشگاه‌های عرضه محصولات میراث فرهنگی و صنایع دستی در بوستان علم و فرهنگ ایجاد می‌شوند.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی درحال بررسی طرح ایجاد بوستان علم و فرهنگ ارائه شده از سوی دانشگاه است، اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند از این محصولات علمی، فرهنگی، میراثی و صنایع دستی استفاده کنند و از این راه درآمد پایدار نیز برای دانشگاه به وجود می‌آید‌.

علینژاد با تاکید بر حفظ ساختمان‌ها و دیوارهایی که ثبت میراث فرهنگی هستند، افزود: خیابان پاسداران در طرح تفضیلی قرار دارد و قرار شد در تعامل با شهردار بابلسر بخشی از سازمان مرکزی دانشگاه که دیوار آن جز میراث فرهنگی محسوب نمی‌شود و دیوارهای عادی است، تعریض گردد و معادل قیمتی که برای آن گذاشته شد، درآمدی نیز نصیب دانشگاه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: ساختار همه فروشگاه‌ها یک طبقه است و  ارتفاع ۴ و نیم متری آن‌ها بنابر مقررات میراثی حفظ خواهد شد.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول