اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| همه چیز درباره اعمال سیاست جدید خوابگاهی در دانشگاه مازندران

به گفته مدیر امور دانشجویی خوابگاه‌های دانشگاه مازندران باتوجه به اینکه ۶۵درصد از دانشجویان این دانشگاه را دختران تشکیل می‌دهند مدیریت خوابگاه با اولویت حضور دانشجویان دختر سیاست‌های جدیدی در پیش گرفته اما دانشگاه مازندران در مجموع طبق آیین‌نامه واگذاری خوابگاه‌ها عمل می‌کند و در موارد خاص برای ارائه خدمت به همه دانشجویان آمادگی دارد.

فارس من| همه چیز درباره اعمال سیاست جدید خوابگاهی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، سوژه‌ای با عنوان ضرورت تأمین خوابگاه برای دانشجویان پسر دانشگاه مازندران در سامانه فارس من با این توضیح که «با توجه به تصمیم جدید دانشگاه مازندران مبنی بر کاهش ظرفیت خوابگاه برای پسران و ایجاد محدودیت برای ارائه خوابگاه، در صورتی که در دفترچه انتخاب رشته این موضوع ذکر نشده بود این امر موجب شده است که جمع کثیری از دانشجویان بدون اسکان مانده و نیز تعداد بسیاری از ادامه تحصیل انصراف داده‌اند، از مسؤول مربوطه تقاضا داریم با توجه به توریستی بودن شهر بابلسر و گران بودن قیمت اجاره ملک و شرایط اقتصادی نه چندان خوب دانشجویان از نهایت کمک و پشتیبانی خود در حق علم‌جویان این مرز و بوم دریغ نکنند» در سامانه فارس من به ثبت و تعداد امضاها به بیش از هزار امضا رسید.

 امیرمحمد بهنکیان دانشجوی علوم سیاسی کارشناسی ارشد این دانشگاه از بجنورد در این زمینه می‌گوید؛ دانشگاه مازندران در گذشته سه خوابگاه دولتی شامل خوابگاه حضرت زینب (س) مخصوص خواهران، خوابگاه امام حسین (ع) و خوابگاه شهید نواب مخصوص پسران، اما در مرداد ماه جاری دانشگاه طی اطلاعیه‌ای خبر از دخترانه شدن خوابگاه امام حسین (ع) داد و دانشجویان پسر فقط حق استفاده از خوابگاه شهید نواب که در دو طبقه هشت بلوکه حدود نیم قرن پیش ساخته شده را دارند.

وی همچنین اعلام کرده که طبق آیین‌نامه‌ای برای حضور دانشجویان در خوابگاه نیز محدودیت‌هایی وجود دارد که در دفترچه انتخاب رشته ذکر نشده بود، مرجع انتخاب دانشجویان نیز هم دفترچه انتخاب رشته کنکور است‌.

بهنکیان همچنین به بحث گرانی اجاره خانه‌ها، اجاره ندادن منازل توسط صاحبخانه‌ها به دانشجویان مجرد پسر و مشکلاتی از قبیل اشاره و تاکید کرد که دانشگاه مازندران با ۲۰ خوابگاه خودگران نیز قراداد دارد که بیشتر آنها دخترانه شده‌اند، موضوع بعدی بحث هزینه است، هزینه خودگردان زیاد است اما دانشگاه می‌تواند از طریق صندوق رفاه بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند.

و اما ناصر فلاحتی مدیر امور دانشجویی خوابگاه‌های دانشگاه مازندران در گفت‌‌وگو با فارس در این زمینه با بیان اینکه ۶۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه دختر و مابقی پسر هستند، اظهار کرد: باتوجه به نگرانی خانواده‌ها و همچنین تأکیدات مسؤولان استانداری و فرمانداری این کوتاهی بود که دو خوابگاه بزرگ را به پسرها بدهیم، چرا که دختران نسبت به پسرها آسیب‌پذیرتر هستند.

وی با اشاره به قوانین آیین‌نامه واگذاری خوابگاه‌ها، گفت: طبق قانون دانشجویان کارشناسی تا چهار ترم، دانشجویان کارشناسی ارشد تا دو ترم و ... می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند، براساس همین قانون و باهدف پوشش خوابگاهی دانشجویان دختر، شورای تخصصی دانشگاه با حضور ۱۵ نفر از مدیران مطرح و آمارها مصوب شد.

به گفته فلاحتی پس از کسب مجوز و در نظر گرفتن خوابگاه امام حسین (ع) برای دانشجویان دختر، ۸۰۰ نفر از دختران دانشجویی که در حاشیه شهر در فضاهای نامناسب و نگران‌کننده حضور داشتند به خوابگاه منتقل شدند.

مدیر امور دانشجویی خوابگاه‌های دانشگاه مازندران تاکید کرد؛ برای پسران هم براساس همان قانون و آیین‌نامه واگذاری خوابگاه‌ها عمل می‌شود؛ با خوابگاه‌های خودگردان هماهنگ و تاکنون حدود ۹ اطلاعیه صادر کردیم و با اخذ قرارداد با خوابگاه‌های خودگردان در سایت دانشگاه‌ و فضای مجازی عنوان کردیم که دانشجویان از ۲۶ شهریورماه می‌توانند برای درخواست خوابگاه مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه خوابگاه این دانشگاه فقط به دانشجویان غیربومی و مازندرانی‌هایی که محل زندگی‌شان تا دانشگاه ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد تعلق می‌گیرد، همچنین چنانچه دانشجوی پسری مشمول آیین‌نامه شد و با کمبود مکان در خوابگاه مواجه شدیم هزینه اسکانش در خوابگاه خودگردان توسط دانشگاه پرداخت خواهد شد.

فلاحتی از پیگیری جابه‌جایی و مدیریت فضای خوابگاه پسرها و دخترها خبر داد و به رضایت والدین دانشجویان دختر از اخذ تصمیم اسکان آنان در فضای خوابگاهی دانشگاه اشاره و تصریح کرد: این تصمیمات قانونی بوده و ما اعلام کردیم که تا آخرین لحظه و در حد توان در خدمت همه دانشجویان هستیم.

مدیر امور دانشجویی خوابگاه‌های دانشگاه مازندران همچنین خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه فضایی اضافه داشته باشد آن در اختیار دانشجویانی که واقعا شرایط رفت و آمد را ندارند قرار می‌دهد و جابه‌جایی مازاد ظرفیت صورت می‌گیرد، همه تصمیمات دانشگاه پس از ارزیابی در سامانه اخذ خواهد شد.

به گزارش فارس، به اعلام روابط عمومی دانشگاه مازندران، این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۱۳هزار دانشجو دارد، اما ظرفیت خوابگاه‌ها پذیرش از ۶ هزار دانشجو است، اولویت با دانشجویان دختر است، طبق قانون هر دانشجویی که محل سکونتش بیش از ۱۰۰ کیلومتر با دانشگاه فاصله داشته باشد به مدت دو سال می‌تواند از خوابگاه استفاده کند، در سال تحصیلی جدید حدود ۲ هزار دانشجوی دیگر وارد این دانشگاه خواهند شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول