اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دلیل عدم اجرای سند تحول در مدارس چیست؟

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، به دلیل نبود راهنمای جامع و شفاف است.

دلیل عدم اجرای سند تحول در مدارس چیست؟

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ضمن ابزار همدردی با مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی، اظهار کرد: فقدان نظام انگیزشی و نداشتن کاربست راهبردی از جمله بزرگترین علل مشکلات آموزش و پرورش امروز ما هست.

وی با ارائه پژوهش دو ساله در حوزه پیاده‌سازی سند تحول در مدارس، افزود: عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، به دلیل نبود راهنمای جامع و شفاف است که طی بررسی به شاخص‌های راهبردی و عملیاتی رسیده‌ایم.

محبی با ارائه مدل مطرح شده، گفت: در این پژوهش با بررسی دقیق برنامه درسی، برنامه‌های تحولی و مطالعات تطبیقی بعد از اعتبار بخشی، به هشت بُعد آموزش و پرورش دست یافته ایم که برای هر یک راهکار اجرایی و چشم‌انداز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خروجی این الگو با دو دسته گروه کنش‌گرا (خانواده، مؤسسات آموزشی، مساجد و ...) و راهبردگرا (کادر آموزشی و تربیتی مدارس، دانش‌آموز، معلم)، مدرسه با مؤلفه‌های پژوهندگی، خود ارتقادهندگی و یادگیرندگی را مرکز آموزشی مطلوب می‌داند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: سه گام اصلی که باید جزو قواعد ما در اجرایی‌سازیی برنامه‌ها باشد، مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق، تلاش جهادی مستمر و نظارت و مراقبت است.

در پایان حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند و در خصوص موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول