اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

واکنش دانشجویان به وحشی‌گری صهیونیست‌: باشد که روزی تیتر بزنیم «فلسطین شهر خون آزاد شد»

حادثه بیمارستان المعمدانی یا بهتر بگوییم مقتل المعمدانی برای ما دانشجویان عاشورا را تداعی کرد، در قضیه فلسطین آنچه قلب را به درد می‌آورد کودک کشی اسرائیل است، باشد که روزی تیتر بزنیم فلسطین شهر خون آزاد شد.

واکنش دانشجویان به وحشی‌گری صهیونیست‌: باشد که روزی تیتر بزنیم «فلسطین شهر خون آزاد شد»

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس _ رژیم جنایتکار صهیونیستی با بمباران بیمارستانی در غزه موجب شهادت جمع زیادی از مجروحان و مردمی که به بیمارستان پناه برده بودند، شد. صهیونیست‌ها دیشب علیرغم قولی که به صلیب سرخ درباره امنیت این بیمارستان داده بودند، در حملاتی وحشیانه دست به جنایتی تلخ زدند، این جنایت وحشیانه موجب خشم بسیاری از ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان شد و در همین راستا تجمعات گسترده‌ای در ایران و بسیاری از کشورها برگزار شد.

با توجه به جنایت شب گذشته، بسیاری از دانشجویان خشمگین شدند و رژیم صهیونیست را محکوم کردند.

با چند نفر از دانشجویان که از جنایت رژیم صهیونیست بسیار خشمگین بودند، گفت‌وگو کردیم.

* حادثه بیمارستان المعمدانی عاشور را تداعی می‌کند

معصومه اصانلو دانشجوی علوم ارتباطات در رابطه با جنایت رژیم صهیونیست گفت: حضرت آقا فرمودند ما مظلومیم اما قوی‌ترین هستیم مانند مولایمان امیرالمومنین؛ حضرت علی(ع) هم مظلوم ترین بود اما قوی ترین بود. این اتفاقاقی که در این دو هفته اتفاق افتاد و حادثه دیروز بیمارستان المعمدانی یا بهتر بگوییم مقتل المعمدانی برای شخص بنده عاشورا را تداعی ‌کرد؛ عاشورایی که یزدیان در ظلم و ستم برای خاندان عصمت و طهارت کم نگذاشتند، با علم بر اینکه اینان فرزندان رسول الله هستند، ولی همه دیدند که بعد واقعه عاشورا چه بر سر یزید و شمر و سنان آمد و دیدند که کاخ ستم و حکومت چطور برسرشان ویران شد و اکنون کربلا بهشت برین است.

وی افزود: ما همچنان که از اتفاقات دو هفته ای که صهیون منجر شد و قتل عامی که در طی ۷۰ سال انجام داد، دلمان خون است می‌دانیم که صهیون هم سرنوشتی بسی بدتر از بنی امیه خواهد داشت و بر همگان روشن است چون صهیون جهالت‌وار از کتب تحریف شده خود پیروی می‌کند و اما ما دلگرمیم؛ دلگرمیم به خداوند متعال که بر ظلم صبر نمی‌کند و انتقام تک تک کسانی که در غزه در عین مظلومیت قهرمانانه شهید شدند را می‌گیرد.

* چگونه افراد بشر دوست می‌توانند فاجعه غزه را تحمل کنند؟

زهرا فرزام یکی دیگر از دانشجویان گفت: چطور یک انسان عادی که زیر چتر شعارهای بشردوستانه مدرن به دنیا آمده و زندگی می‌کند، می‌تواند فاجعه غزه را بدون اینکه وجدانش بلرزد و از خشم بجوشد، تحمل کند؟

وی افزود: کودکان غلتیده در خون که از بی کمکی احساس وحشت می‌کنند و می‌لرزند؟ چطور تحمل و سکوت می‌کنید؟ با این سکوت بچه های غزه را میلیون ها بار می‌کشید و خاک می‌کنید.

یاسمن صداقت هم گفت: حادثه بیمارستان المعمدانی نشان داد که چه قدر از مردمان بی‌باک شده‌اند، مردمانی که حاضر هستند برای نگه داشتن جایگاه خود از ایدئولوژی قدرت استفاده کنند.

وی افزود: برای ایستادن کنار مردم غزه، لازم نیست مسلمان باشید فقط کافی است انسان باشید، غزه گویا جهان را به دو نیم تقسیم می‌کند، نیمی با حق و نیمی با باطل است دلگرم هستیم به خدایی که نمی‌گذارد ظلمی بی جواب بماند.

* جنگ نکنید موشک نزنید حرف بزنید!

زهرا سلطانی دانشجوی تربیت معلم هم گفت: می‌گفتند جنگ نکنید موشک نزنید حرف بزنید. اما شبانه ۱۰۰۰ تا گل پر پر شدند، صدا از سنگ در آمد اما از رسانه‌های مدعی حقوق بشر نه؛ فلسطین موضوع حیثیتی مسلمانان است یا بهتر است بگوییم موضوع درک انسانیت است هرجنگی قواعدی دارد اما اسرائیل بی‌قاعده و وحشی‌ترین است اشتباه است که فکر کنیم اسرائیل نباید نابود شود بلکه این یک حق الهی است که ان‌شالله به زودی  این سرزمین آزاد می‌شود.

* فلسطین شهر خون آزاد شد 

در قضیه فلسطین آنچه قلب را به درد می‌آورد کودک کشی اسرائیل است، در تمامی ملت‌ها گرفتن حق زندگی یک خلاف است حال به هردلیلی چشم بستن و موضع گیری در این زمینه بر هر انسانی لازم و ضروری است. اختلاف نظر وجود دارد اما حال زمان نابودی ظلم است، ظلم که تمام شود وقت هدایت است. باشد که روزی تیتر بزنیم فلسطین شهر خون آزاد شد.

در پی این حمله وحشیانه و ددمنشانه رژیم اشغال‌گر قدس به بیمارستان المعمدانی و شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر از فلسطینینان  بسیاری از دانشجویان کشور در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، در پی جنایت ددمنشانه رژیم صهیونیست برخی از دانشجویان کشور به صورت داوطلبانه‌ای در فضای مجازی صدای مردم مظلوم فلسطین را به جهانیان رساندند.

شیما اکرم صیدم رتبه اول کنکور امسال در فلسطین در حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه همراه خانواده‌اش به کاروان شهدا ملحق شد و واکنش بسیاری از دانشجویان را بر انگیخت.

با توجه به حملات رژیم اشغالگر به فلسطین و حادثه بیمارستان المعمدانی دانشگاهیان روز چهارشنبه از ساعت ۱۵ تعطیل و به راهپیمایی علیه صهیونیست رفتند و کلاس‌های درس دانشگاه‌ها در اعتراض به حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ تعطیل شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول