اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ارسال ۱۲۰ اثر به دبیرخانه همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی

دبیر اجرایی هجدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی گفت: ارسال آثار تا 30 مهرماه ادامه دارد اما تاکنون بیش از ۱۲۰ اثر ملی و بین‌المللی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

ارسال ۱۲۰ اثر به دبیرخانه همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی

به گزارس خبرگزاری فارس از کرمان، بهجت‌السادات حجازی در نشست خبری هجدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی که  صبح امروز در محل سالن کنفرانس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۲۰ اثر ملی و بین‌المللی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، ارسال آثار تا ۳۰ مهر ماه ادامه دارد.

دبیر اجرایی  هجدهمین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی گفت: محورهای گردهمایی در دو بخش کلی و ویژه استان ارائه شده‌اند که محورهای کلی با عناوینی چون نقش زبان و ادبیات فارسی در ایجاد همدلی، مطالعات میان رشته‌ای ادبیات و جایگاه ادبیات فارسی در ایران و خارج از مرزها هستند، بخش ویژه استان هم به مسائلی چون فرهنگ و ادبیات عامه مردم، شخصیت‌شناسی و نگاه ویژه به شخصیت شاه نعمت‌الله ولی و حاج قاسم می‌پردازد.

وی افزود: بخشی از مقالات به ادبیات پایداری با محوریت حاج قاسم اختصاص داده شده چرا که سردار نماد ادبیات پایداری و مقاومت است که مورد استقبال بسیاری از جامعه علمی قرار گرفته است.

حجازی اضافه کرد: همچنین ۵ نفر از افراد برجسته نیز در گردهمایی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که هوشنگ مرادی‌کرمانی از داستان‌نویسان مطرح استان یکی از آنها است.

حامد حسین‌خانی شاعر، استاد دانشگاه و از مسؤولان برگزاری این همایش نیز در ادامه گفت: در راستای حفظ زبان  فارسی و برای ارتباط بیشتر در این حوزه، در حال رایزنی با همتایان تاجیکستانی هستیم.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۶/ ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول