اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تاسیس مرکز زبان فارسی در کشورهای اسلامی در دستور کار دانشگاه امام(ره) قرار دارد

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از برنامه ریزی این دانشگاه جهت تاسیس مرکز زبان فارسی در چند کشور اسلامی خبر داد.

تاسیس مرکز زبان فارسی در کشورهای اسلامی در دستور کار دانشگاه امام(ره) قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی قاسم‌زاده در نشست هم‌اندیشی هیات رئیسه و روسای دانشکده های دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با استاندار قزوین که در سالن جلسات ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: طبق گفته رئیس جمهور، دانشگاه‌ها مغز و اتاق فکر دولت هستند و این جمله برای ما ماموریتی به همراه دارد که امیدواریم در پی آن با هم‌گرایی و هم‌افزایی مجموعه‌ حکمرانی استانی، در حوزه‌های مختلف بتوانیم یاریگر خوبی باشیم و در شناسایی نظام مسائل و ارائه راحل های عملی گام های جدی برداریم.

وی افزود: درحال حاضر بیش از ۸ هزار دانشجو در دانشگاه معین استان در حال تحصیل می باشند که از این تعداد ۶۰۰ دانشجوی بین المللی از ۲۰ کشور دنیا در این دانشگاه هستند. 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تاکید بر ظرفیت ها و مزیت های این دانشگاه در حوزه های آموزشی و پژوهشی، گفت: با توجه به ماموریت و رسالت دانشگاه در تلاش هستیم ضمن توسعه کمی دانشگاه، دانشکده ها و پژوهشکده ها، به تاسیس چند مرکز آموزش زبان فارسی در خارج از کشور و اعزام استادان زبان فارسی به چند کشور اسلامی اقدام کنیم و با حمایت وزارت علوم در گسترش زبان و فرهنگ فارسی گام‌های موثری برداریم. 

این مسوول ادامه داد: یکی از گام‌های موثر ما تکمیل و احداث پروژه‌های ملی دانشگاه است که طی سنوات گذشته بلاتکلیف بوده و در نظر داریم طی سال‌ جاری و سال آینده پروژه‌هایی نظیر دانشکده علوم تحقیقات اسلامی و استخر دانشگاه را پیش از زمان موعود به بهره برداری برسانیم. البته در این بین مساعدت و همراهی مجموعه استانداری و تامین بودجه از سفر استانی نیز لازمه کار است و بی شک استفاده از ظرفیت های مولدسازی هم می تواند به ما کمک کند.

قاسم زاده عنوان کرد: تکمیل پروژه استخر نیز علاوه بر ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان بین الملل و کارکنان و اعضای هیات علمی، سبب حل مسئله آموزشی و مهارت افزایی دانشجویان رشته تربیت بدنی خواهد شد.

وی اذعان کرد: متاسفانه طی سنوات گذشته بخش عظیمی از اراضی دانشگاه تحت تصرف بخش‌های مختلف قرار گرفته که این امر به مراتب آسیب‌های جدی به ویژه در حوزه طرح توسعه را به همراه داشته است. 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های متعددی در سال جاری تعریف شده که انتظار می‌رود در ایجاد محیطی فرهنگی و پویا نقش آفرین باشد. همچنین با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم در خصوص حضور مسوولان در دانشگاه ها آمادگی خود را برای میزبانی از مدیران استانی و ملی را داریم. 

قاسم زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه امام(ره) نقش محوری در سند آمایش آموزش عالی استان دارد، خاطرنشان کرد: در طرح آمایش آموزش عالی هم رئیس مجمع نمایندگان استان و روسای دانشگاه‌ها و نمایندگان استاندار حضور دارند که می تواند پشتوانه خوبی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان در حوزه آموزش عالی استان شود.

این مسوول گفت: اخیرا طی قراردادی که بین وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد قسمتی از اراضی دانشگاه طی فرایندی به عنوان قانون مسکن ملی و جوانی جمعیت به اعضای هیات علمی و کارکنان سرپرست خانوار تخصیص داده خواهد شد که اگر این زمین به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاهی اختصاص پیدا کند به حل مشکلات و افزایش امید و سرمایه ملی خواهد انجامید و در این راستا حمایت ویژه استاندار را خواستاریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول