اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نصب ۳۶۵۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی برای افزایش ایمنی جاده‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نصب ۳۶۵۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی، نصب ۶۷۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی، مرمت ۷۰ مترمربع شکستگی و خم شدگی تابلو اطلاعاتی در ۶ ماهه سال جاری توسط اداره ایمنی این اداره کل انجام شده است.

نصب ۳۶۵۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی برای افزایش ایمنی جاده‌های سیستان و بلوچستان

شهرام مبارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در راستای ارتقا سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی جنوب استان نصب ۳۶۵۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی، نصب ۶۷۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی، مرمت ۷۰ مترمربع شکستگی و خم شدگی تابلو اطلاعاتی در ۶ ماهه سال جاری توسط اداره ایمنی این اداره کل انجام شده است.

مبارکی افزود: نصب ۱۸هزار و ۴۲۶ عدد بازتاب بر روی گاردریل و چشم گربه ای، تعویض ۲۷۶ مترمربع شبرنگ تابلو اطلاعاتی، اصلاح ۴۶۸ عدد کج شدگی پایه تابلو ها وعلائم از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش‌های این اداره کل صرف نگهداری و تامین ایمنی عبور و مرور راه‌ها به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش می شود، افزود: با توجه به رویکرد صرفه جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه ، این اداره کل در طی سال های گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد.

مبارکی در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود: با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه جنوب استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه ، زودبازده ، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی در مورد تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای گفت: باید با بررسی همه جوانبه و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورها گام برداریم و با تمام توان در جهت افزایش ارتقاء ایمنی جاده های جنوب استان تلاش کنیم.

مبارکی ادامه داد: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر حادثه به صورت زودبازه در قالب نصب علائم و اجرای روشنایی نقطه ای انجام داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطرنشان کرد: می توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت ، تبلیغات کافی ، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر ، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

پایان پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول