اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سمرقند میزبان نشست سازمان ملل برای مبارزه با بیابان‌زایی

بیست و یکمین نشست سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان زایی (CRIC 21) روزهای 13 و 17 نوامبر سال 2023 میلادی در سالن کنگره «جاده ابریشم» در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

سمرقند میزبان نشست سازمان ملل برای مبارزه با بیابان‌زایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بیست و یکمین نشست سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان زایی (CRIC 21) روزهای 13 و 17 نوامبر سال 2023 میلادی در سالن کنگره «جاده ابریشم» در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

در چارچوب این نشست رایزنی‌های کشورهای شرکت کننده در اجرای کنوانسیون برای آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و دریای کارائیب، شمال مدیترانه و اروپای مرکزی و شرقی صورت می‌گیرد.

در چارچوب این نشست شرکت کنندگان اجرای کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی (UNCCD) را در راستای اهداف برنامه استراتژیک چارچوبی  UNCCD برای سال‌های 2018 و 2030 میلادی و روند اجرای آن را با هدف ارائه توصیه‌های هدفمند بررسی خواهند کرد.

همچنین گزارشاتی در مورد مراسم‌های معین برای حمایت از طرف‌ها در تلاش‌های داوطلبانه آنها جهت تعیین اهداف بی‌طرفی تخریب زمین (LDN) و نحوه اجرای این استراتژی با حمایت ساز و کار جهانی و شرکای مربوطه از جمله بنیاد LDN ارائه خواهد شد.

علاوه بر این، در چارچوب این نشست گروه کاری بین دولتی در سیاست و اقدامات موثر در مبارزه با خشکسالی گزارشات خود را در مورد روند اقدامات ارائه خواهد کرد.

همچنین در چارچوب این نشست برای ارائه توصیه‌ها و ارزیابی مستقل با هدف تعیین اقدامات احتمالی آینده برای تکامل بیش از پیش اجرای برنامه استراتژیک چارچوبی UNCCD  برای سال‌های 2018 و 2030 میلادی رایزنی‌های مشترک برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول