اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری‌ ترکمنستان و روسیه در زمینه کشاورزی و بیابان‌زدایی

دانشگاه های کشاورزی ترکمنستان و روسیه توافق کردند همکاری‌های علمی و آموزشی را گسترش دهند.

همکاری‌ ترکمنستان و روسیه در زمینه کشاورزی و بیابان‌زدایی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نمایندگان دانشکده کشاورزی «نیازاف» ترکمنستان با تعدادی از دانشگاه‌های روسیه در مسکو در مورد گسترش روابط گفت و گو کردند.

«نعمت الله خدای بردیف» استادیار گروه ماشین آلات کشاورزی دانشگاه کشاورزی ترکمنستان گفت: این نشست را برای اجرا و دستیابی به وظایف دولتی تعیین شده در حوزه کشاورزی که شامل استفاده منطقی از منابع آب و زمین، مبارزه با بیابان زایی و شوری، استفاده از نوآوری‌های مدرن، مسائل اقتصادی، زیست محیطی و عوامل طبیعی، مطالعه و استفاده از تجربیات پیشرفته کشورهای خارجی برگزار کردیم.

وی گفت: ترکمنستان در یافتن راه حل‌های مناسب توسط مؤسسات و مراکز تحقیقاتی روسیه بسیار حمایت می‌شود. بهار امسال، در نشستی بین روسای دانشگاه کشاورزی ترکمنستان و دانشگاه دولتی کشاورزی روسیه و آکادمی کشاورزی مسکو به نام «تیمر یازاف» و «ولادیمیر ایوانوویچ تروخاچف» در مسکو دیدار کردیم.

این متخصص خاطرنشان کرد: همکاری‌های گسترده بین دانشگاه کشاورزی ترکمنستان و دانشگاه قازان برقرار است و اکنون دانشگاه ها در حال آماده کردن  تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، ورزشی و نوآوری برای امضا هستند.

خدابردیف خاطرنشان کرد: همکاری بین دو کشور در بخش ساخت و ساز و پروژه‌های مختلف در موسسات ترکمنستان برقرار است.

در این نشست «ایوان ایوانوویچ کوزمین» رئیس شورای هماهنگی بین دولتی در کشورهای مستقل مشترک المنافع در زمینه تولید بذر نیز حضور داشت.

مذاکرات به شکل سازنده‌ای انجام شد. همکاری در زمینه اصلاح نژاد و ژنتیک، مبارزه با بیماری‌های جانوری و گیاهی، ایمنی محیط زیست، تقویت زمین با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

روسای دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، تحقیقات مشترک، کنفرانس‌ها و برگزاری سخنرانی‌ها، تبادل تجربیات و تحقیقات، نگارش مقالات علمی و کتاب‌های درسی توافق کردند.

همچنین تفاهم نامه همکاری علمی و تربیت متخصصان کشاورزی بین دانشگاه کشاورزی ترکمنستان و انجمن صنعتی و علمی بذر مسکو  امضا شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول