اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

غربالگری بینایی ۱۵ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله زنجانی

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از نخستین روز از اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار کودک غربال شده‌اند.

غربالگری بینایی ۱۵ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهناز آقاخانی، معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان امروز در جلسه تبیین تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی با آموزش و پرورش مدارس استثنائی از غربالگری بینایی کودکان بدو ورود دبستان توسط نیروهای مستقر در مراکز جامع سنجش آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و اظهار داشت: کودکان مشکوک شناسایی شده به اپتومتریست‌های طرف قرارداد اداره بهزیستی معرفی و کودکان نیازمند نیز می‌توانند از کمک هزینه عینک و جراحی بهره‌مند شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان نظارت طرفین در اجرای دقیق برنامه غربالگری بینایی کودکان بدو ورود دبستان، ارزیابی تخصصی و پیگیری موارد ارجاعی، همکاری در امر آگاهسازی و اطلاع رسانی در خصوص لزوم انجام غربالگری بینایی کودکان بدو ورود دبستان و همکاری در تبادل اطلاعات مورد نیاز طرفین را از جمله تعهدات مشترک این تفاهم نامه برشمرد.

وی افزود: سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از نخستین روز از اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تا کنون نزدیک به ۱۵ هزار کودک غربال شده‌اند.

آقاخانی تعداد کودکان ۳ تا ۶ سال استان را بر طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان زنجان، ۶۱ هزار و ۲۱۹ کودک اعلام کرد و گفت: تا پایان سال‌جاری همه  کودک ۳ تا ۶ ساله در راستای پیشگیری از معلولیت غربالگری بینایی می‌شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۲ پایگاه غربالگری بینایی در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه و چارت E غربالگری را انجام می‌دهند (۴ دستگاه در شهرستان زنجان، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستان‌ها هر کدام یک دستگاه) و ۲۵ پایگاه با چارت E کار غربال را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: خدمات غربالگری تنبلی چشم کودکان بالاخص در مناطق روستایی، محروم، صعب‌العبور و حاشیه شهر با دستگاه بینایی سنجی و بطور سیار  انجام می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول