اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت ۸پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان در زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۸ پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و ارتقاء سطح سلامت شنوایی در استان خبر داد

فعالیت ۸پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان در زنجان

نعمت ملکی،‌سرپرست بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۸ پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و ارتقای سطح سلامت شنوایی در استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت‌های بهزیستی پیشگیری از معلولیت پیش از تولد و پس از تولد کودکان است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه دو پایگاه در شهرستان‌های زنجان و ابهر غربال کودکان ۳ تا ۵ سال را با دستگاههای ادیومتری و تیمپانومتری انجام می‌دهند، تصریح کرد: پایگاه‌های غربالگری شنوایی موظفند علاوه بر غربال نوزادان، نسبت به پیگیری کودکان و نوزادان ارجاعی اقدام و نوزادان مشکوک را پس از تشخیص به امور توانبخشی معرفی کنند و پس از شرکت در کمیسیون و تشکیل پرونده، در صورت نیاز به سمعک یا کاشت حلزون کمک هزینه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال بیش از ۳ هزار نوزاد تازه متولد شده از نظر سلامت شنوایی غربال شده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار نوزاد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ کودک ۳ تا ۵ ساله با مراجعه به پایگاه های شنوایی سنجی غربال شده‌اند.

ملکی خاطرنشان کرد: آزمون‌های غربالگری برای نوزادان بصورت انجام تست OAE برای همه نوزادان متولد شده و انجام تست AABR برای کودکان ارجاعی و دارای عوامل خطر است که با دستگاه‌های کوچک و بدون درد و خطر، در شرایطی که نوزاد به آرامی استراحت می‌کند، انجام می‌شود.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۳ هزار فرد کم شنوا و ناشنوا از خانواده‌هایی که یک فرد ناشنوا دارند خواست حتماً قبل از ازدواج، مشاوره ژنتیک را در راستای کاهش معلولیت و تولد فرزند سالم انجام دهند و این در حالی است که ازدواج فامیلی، دارا بودن ژن ناشنوایی، عفونت‌های ویروسی در دوران بارداری، مشکلات زمان تولد از علل دیگر ناشنوایی است که باید به آنها نیز توجه داشت.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول