اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آشنایی دانش‌آموزان اصفهانی با کاربردهای هوش مصنوعی

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اولین رویداد علمی تخصصی دانش‌آموزی هوش مصنوعی هم‌زمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) درحال برگزاری است.

آشنایی دانش‌آموزان اصفهانی با کاربردهای هوش مصنوعی

 احسان صنعتکار، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان این اداره کل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اولین رویداد علمی تخصصی دانش‌آموزی هوش مصنوعی هم‌زمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در حال برگزاری است.

وی افزود: نخستین روز این رویداد، شنبه ۸ مهرماه با عنوان هوش مصنوعی و پزشکی با حضور بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز دختر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد که در قالب برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده و در محورهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی، ملاحظات در هوش مصنوعی برای مراقبت‌های پزشکی، چالش‌های هوش مصنوعی در بهداشت و درمان شرکت‌کنندگان با کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی و ارتباط آن با حوزه بهداشت و درمان بیشتر آشنا شدند.

صنعتکار بیان داشت: برگزاری نشست هوش مصنوعی و آشنایی با الگوریتم‌ها در دانشکده فنی دانشگاه اصفهان از دیگر برنامه‌های روز نخست این رویداد بود که با محورهای نقشه راه یادگیری ابزارهای پرکاربرد هوش مصنوعی، آشنایی با پلتفرم‌ها و ابزارهای رایگان هوش مصنوعی و... با حضور بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز پسر از مدارس مختلف شهر اصفهان برگزار شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تشریح برنامه‌های روز دوم این رویداد، ابراز کرد: در روز دوم این رویداد، بالغ بر ۱۵۰ دانش‌آموز اصفهانی در برنامه هوش مصنوعی و شهر تحت عنوان شهر هوشمند در پژوهش‌سرای خیام و مرکز تحقیقات معلمان اصفهان شرکت کردند و در قالب آن با ارتباط هوش مصنوعی و نظام مسائل شهری آشنا شدند.

وی ادامه داد: بازدید از اتاق‌های مانیتورینگ و کنترل و بررسی آتش‌نشانی، مترو و بازیافت پسماند از برنامه‌های این روز بود که در حاشیه آن، کارشناسان مختلف این مراکز، توضیحات لازم را به دانش‌آموزان ارائه کردند.

صنعتکار خاطرنشان کرد: روز دوم این رویداد، با همکاری شهرداری اصفهان و در محورهای هوش مصنوعی و مدیریت پسماند، هوش مصنوعی و حمل و نقل و هوش مصنوعی در بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری برگزار شد.

گفتنی است نخستین رویداد علمی تخصصی دانش‌آموزی هوش مصنوعی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول