اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پذیرش 261 دانشجوی خارجی در دانشگاه شهرکرد

رئیس دانشگاه دولتی شهرکرد گفت: امسال ۲۶۱ دانشجوی بین‌الملل که عمدتا اهل کشور عراق هستند در این دانشگاه پذیرفته شدند.

پذیرش 261 دانشجوی خارجی در دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یاسر پیرعلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه شهرکرد از بین ۲ هزار و ۶۷۳ دانشگاه در دنیا رتبه‌ای زیر یک هزار و ۲۰۰ را کسب کرده است و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، ارتباط با صنعت و ... در به دست آوردن این رتبه موثر بوده است.

رئیس دانشگاه دولتی شهرکرد ادامه داد: باتوجه به رتبه‌بندی ذکر شده، امسال ۲۶۱ دانشجوی بین‌الملل که عمدتا اهل کشور عراق هستند در این دانشگاه پذیرفته شدند.

وی با اشاره به امکانات رفاهی و آموزشی این دانشجویان، افزود: رشته‌ تحصیلی دانشجویان جذب شده از رشته‌های علوم انسانی است و این دانشجویان بورسیه نیستند و به‌ صورت شهریه‌پرداز و تهیه غذا به صورت آزاد در دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

پیرعلی اضافه کرد: اما در مورد اسکان دانشجویان خانم، تدبیراتی را اندیشیده‌ایم که ضمن در اولویت قرار گرفتن دانشجویان داخلی، در مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه اسکان پیدا کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجوی داخلی، ۳۰۰دانشجوی بین‌الملل و ۸۰ دانشجوی فرهنگیان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رسانه‌ها باید امید را به جامعه تزریق کنند

در ادامه‌ی این نشست خبری، حجت‌الاسلام مالک حسنی مسوؤل نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که دانشگاه، نسل آینده‌ مدیران را تربیت می‌کند و باید به جوانان امید تزریق شود، رسانه‌ها نقش برجسته‌ای در انجام این مهم را دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه مشکلات و نقدها از سوی رسانه‌ها باید منتشر شود که به جا هم است باید کارهای انجام شده را به گوش مردم و جوانان برسانیم تا در دل آن‌ها امید زنده شود‌.

راه‌اندازی تالار گفت‌وگو در دانشگاه شهرکرد

در ادامه عزیزالله مولوی معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد با اشاره به این موضوع که رویکرد فرهنگی در دانشگاه مادر رویکردی تحولی است، گفت: هشت کانون فعال در دانشگاه به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مشغول هستند.

وی ادامه داد: انجمنی تحت عنوان انجمن علمی فن‌آوری و کارآفرینی در دست تاسیس داریم که سعی شده است در این خصوص جلساتی را با اتاق بازرگانی استان، صنعت‌گران و فعالین این عرصه برگزار کنیم.

مولوی با اشاره به نقش تشکل‌ها و دانشجویان فرهنگی در مسائل روز، افزود: تقریبا برای اولین بار است که دانشجویان به مناسبت‌های مختلف ازجمله روز کارگر، روز پدر و ... در میادین شهر حاضر می‌شوند و با مردم تعامل می‌کنند.

وی در پایان از راه‌اندازی تالار گفت و گو برای اولین بار در بین دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: این تالار در مواجه با مسائل روز ایجاد شده است، به این صورت که به دانشجویان پیامی محترمانه برای گفت و گو ارسال و از آنان دعوت می‌شود تا در این تالار حضور پیدا کننند و تعامل صورت گیرد.

پایان پیام/۳۷۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول