اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برای جوان ماندن، این راه را امتحان کنید

جوان ماندن کار سختی نیست و با کمی مراقبت می‌توان پوستی درخشان داشت و از پیری زودرس جلوگیری کرد.

برای جوان ماندن، این راه را امتحان کنید

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ورزش بخش مهم و جزء جدایی‌ناپذیر سبک زندگی سالم است؛ فواید ورزش بی‌شمار است و در کاهش وزن و حفظ تناسب اندام، خلاصه نمی‌شود.

یکی از سدهای دفاعی بدن ما در مقابل بیماری‌ها و میکروب‌های آسیب‌زا، پوست است. زمانی که شخص بیمار می‌شود، سیستم ایمنی او درگیر خواهد شد و فقدان سلامتی در بدن منجر به فقدان سلامتی پوست خواهد شد، لذا ورزش انواع و اقسام فواید را برای سلامتی ما تامین می‌کند، بنابراین بدن کمتر دچار بیماری شده و بهبود سلامت کلی بدن، منجر به سلامت پوست خواهد شد. تمرینات منظم ورزشی به معنی تغذیه منظم سلول‌ها است. سلول‌ها تحت فشار نیستند پس پوست شما هم تحت فشار نخواهد بود.

 اغلب کسانی که به‌صورت منظم ورزش می‌کنند پوستی خوب و ظاهری جوان‌تر از سن خود دارند، لذا فواید ورزش برای پوست بسیار بیشتر از مضرات ورزش برای پوست است به این شرط که به یک روتین مراقبت از پوست هنگام ورزش پایبند باشید. نقش ورزش در سلامت پوست چیست؟ 

تورج خدیری، پزشک هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در پاسخ به این سوال، اظهار کرد: ورزش با پاک کردن ناخالصی‌ها توسط خون،سبب می‌شود پوست درخشانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دراز مدت وقتی رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به سلول‌ها ادامه پیدا کند؛ سلول‌ها کلاژن را با کیفیت بهتر تولید می‌کنند و در نتیجه سبب اثر خوب روی پوست می‌شود.

پزشک هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه کاهش کورتیزول بدن را از دیگر اثرات ورزش روی پوست دانست و گفت: کورتیزول یک هورمون استرسی است و هنگامی که با ورزش کاهش یابد اثرات مخرب استرسی مانند آکنه‌های استرسی هم روز پوست کم‌رنگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش بدون رعایت برخی نکات با اثراتی منفی روی پوست همراه است، به عنوان مثال تعریق که اثرات مثبتی مثل دفع ناخالصی‌ها و دفع سموم را برعهده دارند، می‌تواند خود سبب انسداد منافذ و ایجاد آکنه کند و در افراد مستعد سبب ایجاد شوره در ناحیه سر و ابروها کند.

خدیری در توضیح تمهیدات صورت گرفته برای کاهش اثرات منفی ورزش روی پوست، تصریح کرد: عدم استفاده از لوازم آرایشی در هنگام ورزش، البته هنگام ورزش در محیط آزاد و پرنور حتما از ضدآفتاب استفاده شود، استفاده از لباس با جنس مناسب که عمل رطوبت‌گیری به بهترین شکل انجام دهند تا عرق روی پوست باقی نماند و لباس تمرینی باید مناسب باشند و به حدی تنگ نباشد که سبب ساییدگی روی پوست شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول