اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برنامه‌های ورزش همگانی بومی‌سازی شود

رئیس مجمع فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور گفت: برنامه های ورزش همگانی برای افزایش فعالیت‌های بدنی متناسب با هر منطقه بومی سازی و اجرایی شود.

برنامه‌های ورزش همگانی بومی‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز مجمع عمومی انتخابات هیئت رئیسه ورزش همگانی خراسان‌جنوبی با حضور رئیس مجمع ورزش‌های همگانی کشور و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

علی خلیلی، رئیس مجمع ورزش‌های همگانی کشور در این مراسم با اشاره به اینکه ۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی است، اظهارداشت: امیداست با برنامه ریزی های خوبی که صورت می گیرد بتوانیم هفته تربیت بدنی خوب و تأثیرگذاری در جامعه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد هفته تربیت بدنی با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شده است، تصریح کرد: دستورالعمل‌های این ستاد به استان های ابلاغ خواهد شد تا برنامه‌های شاخص خود را برای این هفته اعلام کنند.

رئیس مجمع فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به تأثیرات ورزش در جامعه گفت: کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء سلامت افراد جامعه و تأثیر بر اقتصاد و غیره از مهم ترین این تأثیرات هستند.

خلیلی ادامه داد: بعد رسانه ای تأثیرگذاری ورزش بسیار دارای اهمیت بوده و باید برنامه های مختلفی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برنامه ریزی می شود به مردم اعلام شود.

وی از پخش مستقیم برنامه های صبح و نشاط در استان ها در طول هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: استان ها می توانند از این فرصت استفاده کرده و عملکردهای ورزش استان را از طریق رسانه ملی اعلام کنند.

رئیس مجمع فدراسیون ورزش همگانی کشور با بیان اینکه در جامعه کم تحرکی بسیار زیاد بوده و چاقی به یک بحران تبدیل شده است، یادآور شد: کم تحرکی ها باعث افزایش بیماری های غیرواگیر شده و در نتیجه سالانه افراد زیادی را از دست می دهیم بنابراین برای اینکه بتوانیم از این موضوعات پیشگیری کنیم باید برنامه های خود را به گونه ای طراحی نماییم که منجر به افزایش فعالیت های بدنی شود.

خلیلی با اشاره به اینکه باید برنامه های ورزش همگانی برای افزایش فعالیت های بدنی متناسب با هر منطقه بومی سازی و اجرایی شود، بیان کرد: متأسفانه فرهنگ ورزش آن‌گونه که باید در جامعه نهادینه نشده بنابراین باید احساس نیاز به ورزش را در جامعه ایجاد کنیم و در این زمینه تلاش کرده تا دانش افزایی مردم را بالا ببریم و به گونه ای برنامه ریزی کرده تا مردم به راحتی به ورزش دسترسی داشته باشند.

وی افزود: هدف ما در فدراسیون ورزش های همگانی این بوده تا با کمک دیگر دستگاه های اجرایی و هیئت‌های ورزشی در مکان هایی که مردم زیاد هستند رشته های ورزشی را که قابلیت اجرایی دارند را به مردم ارائه دهیم.

رئیس مجمع فدراسیون ورزش همگانی کشور خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات براساس برنامه محور بودن خواهد بود.

توسعه ورزش‌های همگانی با اجرای طرح‌های ابتکاری

محسن قطبی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهارداشت: تاکنون گام های مؤثری در حوزه ورزش های همگانی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه ورزش های همگانی نیازمند کمک همه دستگاه ها و هیئت های ورزشی است، تصریح کرد: باید در این راستا به این سمت برویم که ورزش را به خانه ها ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: باید در زمینه توسعه ورزش های همگانی طرح های ابتکاری داشته باشیم که خانواده ها و به ویژه نسل جوان را درگیر ساخته و بیشتر باید رغبت دانش آموزان و مادران را به این سمت سوق دهیم چون مادران خود می توانند تأثیر بسزایی در گسترش ورزش در بین اعضای خانواده داشته باشند.

قطبی خاطرنشان کرد: امیداست با برنامه ریزی و خلاقیت در حوزه ورزش همگانی که زمینه ساز ورزش قهرمانی بوده قدم های مثبتی برداشته شود.

سلامتی و نشاط مردم ملاک ورزش‌های همگانی 

کاظم چراغ بیرجندی، رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان جنوبی نیز در ادامه با اشاره به برنامه های این هیئت در سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: برگزاری ۱۱ جشنواره ورزشی، اجرای هشت همایش ورزشی به صورت استانی و ۷۶ همایش به صورت شهرستانی، اعزام دو تیم از ورزش های همگانی به مسابقات منطقه ای و غیره از جمله این برنامه ها بود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای سال جاری بالغ بر یک میلیارد تومان است، افزود: هیئت ورزش همگانی استان در سال ۱۴۰۱ اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان از سوی اداره کل و فدراسیون دریافت کرد.

رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان جنوبی به برنامه های چهار سال آینده این هیئت در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های ابلاغی از سوی وزرات خانه، اجرای طرح های ابلاغی از سوی فدراسیون، همکاری برای اجرای برنامه ها با ارگان های مختلف و غیره از جمله این برنامه ها است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول