اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امیدواری «بایدن» برای تقویت و گسترش روابط با ترکمنستان

رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت سالگرد استقلال ترکمنستان بر تقویت و گسترش روابط بین «واشنگتن» و «عشق آباد» در سال آینده میلادی ابراز امیدواری کرد.

امیدواری «بایدن» برای تقویت و گسترش روابط با ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جوزف بایدن» رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی فرارسیدن سی‌ودومین سالگرد استقلال ترکمنستان را به «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

وی در این پیام ضمن تبریک سالگرد استقلال ترکمنستان برای تقویت و گسترش بیشتر مشارکت بین آمریکا و ترکمنستان در سال آینده میلادی ابراز امیدوار کرد.

در پیام بایدن آمده است: ترکمنستان و آمریکا به تضمین امنیت و ثبات در منطقه از طریق مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنند. همچنین ما با هم برای غلبه بر بحران تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار گاز متان تلاش می‌کنیم.

بایدن تاکید کرد که نقطه عطف فعلی منعکس کننده تعهد قوی ترکمنستان به حاکمیت و تمامیت ارضی خود است، تعهدی که دو کشور در مورد آن همفکر هستند.

رئیس جمهور آمریکا ضمن صحبت درباره همکاری دو کشور، بر اولین اجلاس سران کشورهای «آسیای مرکزی – آمریکا» که اخیرا با هدف تقویت روابط بین دولتی و اقتصادی در نیویورک برگزار شد، تمرکز کرد.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیام جداگانه به دولت، رئیس جمهور و مردم ترکمنستان سی‌ودومین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت.

وی در بخشی از پیام تبریکی خود، سی‌ودومین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را فرصتی برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی، رسیدگی به بحران تغییرات اقلیمی، تقویت امنیت منطقه‌ای و پیشبرد حقوق بشر‌، دانست.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول