اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تأسیس 13 شرکت نانویی در کشور با حضور متخصصان ایرانی دانشگاه‌های برتر جهان

ستاد نانو در گزارشی از همکاری با متخصصان ایرانی دانشگاه‌های برتر جهان در قالب‌های مختلف مانند تأسیس شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان در سال 1401 خبر داد.

تأسیس 13 شرکت نانویی در کشور با حضور متخصصان ایرانی دانشگاه‌های برتر جهان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، یکی از رویکردهای جدید در معاونت علمی و فناوری، همکاری با متخصصان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور است. در این برنامه که تحت عنوان «کانکت» شناخته می‌شود، متخصصان ایرانی غیر مقیم در کشور که فارغ‌التحصیل 200 دانشگاه برتر جهان هستند، می‌توانند در قالب‌های مختلف با داخل همکاری کنند.

تأسیس استارت‌آپ‌های جدید یا شرکت‌های نوپا، انجام پروژه تخصصی به عنوان جایگزین خدمت سربازی، جذب هیأت علمی، گذراندن دوره‌های پسادکتری یا فرصت مطالعاتی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و برگزاری سخنرانی آموزشی و کارگاه تخصصی از جمله درخواست‌های متقاضیان متخصص در خارج از کشور برای همکاری با برنامه «کانکت» است و این افراد می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه «آی‌-کانکت» به معاونت علمی و فناوری ارسال نمایند. به گزارش معاونت علمی، از سال 1395 تاکنون، بیش از 8900 درخواست ثبت شده است که 7500 مورد از آن‌ها به همکاری موفق منجر شده است.

بر اساس گزارشی از ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، در سال 1401، 13 مورد از این همکاری‌ها منجر به ایجاد شرکت‌های نوپای نانویی شده است. این شرکت‌ها،  در حوزه‌های مختلف نانویی با این متخصصان آغاز به کار کرده‌اند. همچنین 5 محقق نیز به کمک این ستاد موفق شده‌اند در داخل به عنوان محقق پسادکتری فعالیت کنند و یا فرصت مطالعاتی بگذرانند.

ستاد نانو اعلام کرده در سال 1401 با 22 محقق ایرانی مقیم خارج از کشور در قالب‌های مختلف همکاری داشته و حدود 2 میلیارد تومان حمایت مالی نیز به آنان پرداخت کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول