اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مراجعات به شهرداری همدان 50 درصد کاهش یافت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: پاسخ الکترونیکی و غیر حضوری به استعلام دفاتر اسناد رسمی منجر به کاهش ۵۰ درصدی مراجعه به شهرداری شده است.

مراجعات به شهرداری همدان 50 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی حمزه‌رستگار معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار در شهرداری همدان و با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک، پاسخ‌دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی صرفا از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد و دیگر نیازی نیست شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.

وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه بین شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران در سال گذشته و در اقدامی نوین در کشور با ایجاد دسترسی کاربران دفاتر اسناد رسمی به سامانه شهرداری الکترونیک، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه توسط دفترخانه ثبت و بلافاصله در صورت عدم بدهی و هرگونه پرونده تخلف ساختمانی پاسخ آن بصورت الکترونیکی و برخط توسط کاربر مستقر در شهرداری به دفترخانه ارسال خواهد شد و نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان تاکید کرد: طبق آمار و گزارش اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک (SARA ۱۰) بیش از ۵۰ درصد مراجعات و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی است.

حمزه‌رستگار افزود: با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش ۵۰ درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بودیم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.

وی تصریح کرد: در این روش شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام نموده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد، شهرداری موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام کند.

وی تصریح کرد: شهرداری مسؤولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سایت سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد به نشانی http://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان اضافه کرد: تمام ستعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که به صورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان را داراست.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول