اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سیل آستارا؛ از توزیع ارزان مرغ تا حضور شبانه‌روزی مدیران در مناطق سیل زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به توزیع مرغ ارزان قیمت در میان روستائیان آسیب دیده در سیل آستارا گفت: به دستور استاندار گیلان تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران به طور شبانه‌روزی در شهر آستارا حضور دارند.

سیل آستارا؛ از توزیع ارزان مرغ تا حضور شبانه‌روزی مدیران در مناطق سیل زده

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین اقدامات امدادی و عمرانی صورت گرفته در شهر آستارا، اظهار کرد: به دستور استاندار گیلان تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران به طور شبانه‌روزی در شهر آستارا حضور داشته و هر منطقه از شهر به یک دستگاه اجرایی سپرده شده است تا بر عملکرد پروژه‌های عمرانی نظارت کنند.

وی از رفع کامل آبگرفتگی در شهر سیل‌زده آستارا و پاکسازی کامل منازل مردم از گل و لای توسط گروه‌های جهادی و شهرداری این شهر خبر داد و گفت: با همکاری نهادها، دستگاه‌های اجرایی، هلال احمر و به ویژه ۱۵ گروه جهادی حاضر در شهر آستارا، تمامی سطح شهر و منازل مردم از آب و گل و لای پاکسازی شده و شرایط شهر به حالت عادی برگشت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر  نقش مؤثر گروه‌های جهادی، سپاه و بسیج در حل مشکلات ناشی از سیل در آستارا، بیان کرد: با تلاش‌ گروه‌های جهادی و شهرداری آستارا تمامی فرش‌های مردم آستارا که دچار آب گرفتگی و گل و لای شده بودند جمع‌آوری و با هماهنگی‌های انجام شده به قالیشویی رفته و پس از شستشو و خشک شدن به مردم تحویل داده می‌شود.

مرادی یکی از مشکلات موجود در شهر آستارا را عدم امکان طبخ غذا در برخی از مناطق به دلیل آسیب به منزل دانست و افزود: به همین منظور روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ عدد غذای گرم توسط ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر دستگاه‌ها طبخ به در بین مردم توزیع می‌شود.

وی از پخش مرغ با قیمت بسیار پایین در روستاهای آسیب دیده و خسارت دیده شهر آستارا خبر داد و گفت: بیشترین آسیب به اراضی کشاورزی در بخش کانرود و لوندویل آستارا بوده لذا آب منطقه‌ای با بهره‌مندی از تیم‌های کارشناسی از جمله جهاد کشاورزی در منطقه مستقر شده و پس از اعلام خسارت، محصولات کشاورزی که دچار آسیب شده و بیمه بودند، خسارت آنان پرداخت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره سفر معاون وزیر راه به شهر آستارا در هفته جاری بیان کرد: جاده آستارا به تالش یکی از جاده‌های ترانزیتی گیلان است که کشور را به قفقاز متصل می‌کند، لذا با دستور وزیر کشور معاون وزیر راه به همراه متخصصان این وزارت‌خانه به منظور آخرین وضعیت پل تخریب شهدا لوندویل به شهر آستارا سفر می‌کنند.

مرادی با بیان اینکه کارگاه احداث پل لوندویل راه‌اندازی شده و شرکت پیمانکار در حد انجام فعالیت است، تصریح کرد: در تلاشیم تا این پل در سریعترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده و استاندار گیلان به طور روزانه پیگیر این مسئله بوده و هر شب ساعت هشت غروب جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول