اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تشریح چارچوب جذب اعضای هیأت علمی در فرایند فراخوان وزارت علوم

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گفت: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی یک فرایند قانونی، استاندارد و تعریف شده است.

تشریح چارچوب جذب اعضای هیأت علمی در فرایند فراخوان وزارت علوم

روح الله رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی یک فرایند قانونی، استاندارد و تعریف شده است، بخشی از آن مصوبه مجلس است و باید آن مراحل به صورت کامل حل شود، بخشی هم مربوط به صلاحیت‌های عمومی و علمی است و ما در صلاحیت علمی فرایند تشخیص داریم که این فرایند تشخیص از دانشکده شروع می‌شود.

وی افزود:‌ ما در تعیین صلاحیت علمی، استانداردهایی را داریم که هم از گروه و هیأت اجرایی جذب که به نمایندگی دانشگاه است و هم نیروی تخصصی حرفه‌ای جزء کارگروه بررسی صلاحیت علمی هستند و به این ترتیب صلاحیت علمی را بررسی می‌کنیم و در مرحله بعد به هیأت اجرایی جذب می‌رسد و بعد از آن به ستاد وزارت علوم می‌رسد و کل این پرونده نیز با شاخص‌ها و فرم‌ها تعریف می‌شود.

رازینی اظهار داشت: در مدت زمان این فرایند مشکلاتی را داریم، چراکه فرایند مقداری طولانی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گفت: همه ابعاد به صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود و تنها مسیر جذب اعضای هیأت علمی همین فراخوان‌های عمومی است و از سالیان گذشته همین بوده و هر چه زمان گذشته ما شاهد شفافیت فراخوان بودیم و امسال مجوز‌های ما از سازمان اداره استخدامی اخذ می‌شود و مجوز‌های ما مجوز‌های نقطه به نقطه و معین است.

رازینی ادامه داد: همه این ابعاد بر اساس شاخص‌هایی محاسبه شده است و مجوز گرفته شده است و وزارت علوم فقط باید در همین چارچوب نیرو جذب کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول