اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

رازینی: از سال آینده دانشگاهیان در ارزیابی روسای مؤسسات آموزش عالی کمک می‌کنند

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گفت: برنامه‌های جدیدی برای سال آینده داریم، یکی از برنامه‌ها دقیق‌تر کردن محور‌ها است و دخالت دادن ذینفعان که دانشگاهیان در ارزیابی‌ها مشارکت کنند.

رازینی: از سال آینده دانشگاهیان در ارزیابی روسای مؤسسات آموزش عالی کمک می‌کنند

روح الله رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: ما ارزیابی فردی را از سال گذشته
شروع کرده‌ایم که با موفقیت برگزار شد و امسال قوی‌تر از سال گذشته و با رفع مشکلات و چالش‌هایی که وجود دارد، اجرا می‌شود؛ این ارزیابی از روسای موسساتی که با حکم وزیر علوم منصوب می‌شوند و ارزیابی عملکرد روسای موسسات صورت می‌گیرد.

* دانشگاهیان در ارزیابی روسای موسسات کمک می‌کنند

وی درباره برنامه‌های جدید مرکز نظارت گفت: مرکز نظارت، ارزیابی برنامه‌های جدیدی برای سال آینده دارد، یکی از برنامه‌ها دقیق‌تر کردن محور‌ها است، بحث محور‌های عملکردی روسای دانشگاه‌ها و شعارهای دولت و وزیر است که آنها را در مولفه‌ها زودتر ابلاغ می‌کنیم، دقیق‌تر شدن نظام سنجش و مداخله ذینفعان در ارزیابی را که قبلا وجود نداشت و براساس گزارش‌های خود اظهاری بوده است، اما از برنامه‌های جدید مداخله ذینفعان است که دخالت دادن ذینفعان به ما کمک می‌کند که دانشجویان و اساتید نیز بتوانند در ارزیابی‌ها مشارکت کنند. 

* حضور مستقل دانشگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی

رئیس مرکز نظارت افزود: در حوزه ارزیابی موسسات چند کار جدید انجام شده است، یکی از مهم‌ترین کارهایی که امسال برای اولین بار رقم خورد، حضور مستقل دانشگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی بوده است، اما امسال طی ابلاغیه وزیرعلوم، تمامی دانشگاه‌ها در سطح ملی باید شرکت کنند. دانشگاه‌ها ملزم شده‌اند که داده‌های خود را ارسال کنند و این ارزیابی فقط برای روسای دانشگاه‌ها نیست بلکه عملکرد کلی موسسه است. 

وی افزود: میزان تولیدات علمی و ثروت آفرینی و توجه به فعالیت‌های فرهنگی، اولویت‌های کشور از جمله خوابگاه‌های متاهلی و تسهیلات ازدواج و بحث جوانی جمعیت و موضوعات کلی که اولویت کشور است. برای اولین بار حدود ۱۰۰ دانشگاه‌ از ۱۰۷ دانشگاه مشمول در جشنواره شهید رجایی شرکت کردند، این آمار برای سال اول بوده است، ما خیلی جدی هستیم که این کار به صورت دقیق‌ ‌انجام شود و الزام را بیشتر کنیم که موسسات دقیق‌تر اطلاعات را بفرستند.

رازینی گفت: حوزه بهره‌وری آموزش عالی به صورت جدی در دستور کار مرکز نظارت قرار گرفته است، ظرف یک تا ۲ماه آینده سند ارتقاء بهره‌وری آموزش عالی یا نظام ارتقاء بهره‌وری آموزش عالی ان شاءالله در ماه‌‌های آینده ابلاغ می‌شود و با توجه به تاکیدی که رئیس جمهور و وزیر علوم بر موضوع بهره‌وری در آموزش عالی به عنوان یک مقوله خیلی جدی دارند، به نظر می‌رسد که این مقوله به ادبیات رایج در فضای آموزش عالی تبدیل می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول