اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دانش‌آموزان درصورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی از حضور در مدرسه خودداری کنند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل مدارس و سویه جدید سرما خوردگی و آنفلوآنزا دانش‌آموزان لازم است در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا از حضور در مدرسه خودداری کنند، گفت: از خوردن خودسرانه دارو نیز پرهیز شود.

دانش‌آموزان درصورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی از حضور در مدرسه خودداری کنند

علی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به توصیه‌ها تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده جهت بازگشایی مدارس استان، گفت: دانش‌آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا هستند باید در منزل استراحت داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه درصورت نیاز واکسن تهیه کنند، افزود: توصیه می‌شود افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیمار‌های پر خطر واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند اما دانش آموران جز گروه‌های اولویت‌دار نیستند، مگر دانش‌آموزانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای باشند.

احمدی خاطر‌نشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل مدارس و سویه جدید سرما خوردگی و آنفلوآنزا دانش‌آموزان لازم است در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی از حضور در مدرسه جهت حفظ جان سایر دانش‌آموزان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: اشتباه غلط در درمان اولیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی استفاده از آنتی‌بیو تیک است که روند بهبودی را کند می‌کند، توصیه می‌شود از خوردن خودسرانه دارو جدا خود داری شود. 

وی در پایان یادآور شد: استفاده از وسایل شخصی مثل لیوان، شت‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، همراه داشتن ماسک و استفاده از آن در مکان‌های تجمعی وفضای بسته، رعایت فاصله ۲ متر از افراد از جمله اقداماتی‌ است که افراد خصوصا دانش‌آموزان لازم است رعایت کرده تا دچار بیماری نشوند.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول