اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

صادرات ۲۲۲ میلیون دلار کالا از استان قزوین به ۵۲ کشور دنیا

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۵۷ تن کالا به ارزش ۲۲۲ میلیون دلار از استان قزوین صادر شده است.

صادرات ۲۲۲ میلیون دلار کالا از استان قزوین به ۵۲ کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید برزگر ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در ۵ ماهه سال جاری ۳۵۷ تن کالا به ارزش ۲۲۲ میلیون دلار از استان قزوین صادر شده است که در مقایسه با آمار مشابه سال قبل با کاهش ۲۲ درصدی همراه شده است. همچنین در این مدت، آمار وزنی صادرات استان نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۵ ماهه نخست سال جاری محصولات تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در استان قزوین به بیش از ۵۲ کشور مختلف صادر شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: کشور های عراق، پاکستان و امارات متحده عربی، ۳ کشور هدف صادرات محصولات تولیدی استان قزوین در این مدت بوده اند.

برزگر تصریح کرد: با توجه به اینکه عراق شریک اصلی صادراتی استان قزوین است اما آمار ۵ ماهه نخست سال جاری از کاهش میزان صادرات به این کشور حکایت دارد.

این مسوول در پایان گفت: محصولات فولادی اعم از میله های آهنی و ... بیشترین ارزش وزنی و ریالی صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول