اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی سه مرحله‌ای برای مقابله با سیلاب شهر زنجان

معاون شهردار زنجان به برنامه‌ریزی سه مرحله‌ای برای حل مشکل جاری شدن سیلاب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت نقاط مشکل‌دار شناسایی و حل هر کدام در یکی از این مراحل عملیاتی خواهد شد.

برنامه‌ریزی سه مرحله‌ای برای مقابله با سیلاب شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسن احمدی، معاون شهردار زنجان در جلسه ستاد مدیریت بحران با ارائه گزارشی از وضعیت مسیل‌های شهری، اصلاح هندسی و رفع موانع گذری آب‌ها در سطح شهر ارائه و اظهار کرد: در این راستا با همکاری مشاور 70 نقطه از نقاط مشکل دار شهر شناسایی و رفع معضل شد.

معاون شهردار زنجان احداث کانال سعدی وسط با هدف رفع آبگرفتگی در هسته مرکزی شهر و رختشویخانه به طرف میدان انقلاب را از جمله اقدامات انجام شده عنوان و تصریح کرد: در این راستا 67 کانال هم لای‌روبی شد، ضمن اینکه تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با سیلاب‌ها هم فراهم و دریچه‌ها هم بازگشایی و تخلیه چاه‌های جذبی هم انجام شد.

وی به برنامه‌ریزی سه مرحله‌ای برای حل مشکل جاری شدن سیلاب در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در این برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت نقاط مشکل‌دار شناسایی و حل هر کدام در یکی از این مراحل عملیاتی خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه در 30 مورد مشکل شناسایی شدن راه‌کار کوتاه مدت پیش‌بینی شده است، ادامه داد: 90 درصد از اقدامات مورد نیاز در برنامه کوتاه مدت عملیاتی شده و بقیه اقدامات هم به زودی تکمیل می‌شود.

معاون شهردار زنجان تعداد مناطق دارای برنامه میان مدت را 11 منطقه عنوان کرد و افزود: حل مشکلات این مناطق طی سه ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

وی تعداد پروژه‌های بلندمدت شهرداری زنجان برای حل مشکل سیلاب شهری را 14 مورد دانست و ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها نیازمند کار مطالعاتی و احداث کانال‌های طولانی است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول