اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

غیرمقاوم بودن ۵۰درصد منازل روستایی در گنبدکاووس

مدیر بنیادمسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ ، تعداد یک هزارو ۹۲۷ مسکن روستایی گنبدکاووس با اعتبار بیش از ۳۸۵ میلیارد تومان نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

غیرمقاوم بودن ۵۰درصد منازل روستایی در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مرتضی صابری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم در ارائه خدمت به مردم، به ویژه توسعه روستایی، احداث، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها است.

وی تصریح‌کرد: در این راستا و با نگاه مدیرکل بنیاد مسکن گلستان مبنی بر توزیع عادلانه اعتبارات به روستاهای استان گلستان، از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲، در قالب طرح جهش تولید مسکن و یا طرح ویژه مسکن روستایی، تعداد یک هزار و ۹۲۷ فقره سهمیه نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی به گنبدکاووس تخصیص پیدا کرد.

مدیر بنیادمسکن شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای یک هزار و ۹۲۷ فقره سهمیه بیش از ۳۸۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۶۵۵ فقره سهم روستاهای بخش مرکزی با اعتبار ۳۳۱ میلیارد تومان و ۲۷۲ فقره سهم روستاهای بخش مرزی داشلی برون با اعتبار حدود ۵۵ میلیارد تومان است.

صابری گفت: از همه دهیاران و بخشداران تقاضا می‌شود نسبت به تشکیل پرونده و صدور پروانه ساختمانی واحدهای مسکن روستایی غیرمقاوم اقدام نمایند زیرا در صورت عدم تشکیل پرونده و صدور پروانه ساختمانی، این اعتبارات به روستاهای پیشرو تخصیص داده می‌شود.

وی بیان‌کرد: در سال گذشته با مساعدت معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس و مشارکت بانک‌های عامل هزارو ۵۰۰ فقره پروانه ساختمانی جهت نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی تشکیل شد که ۱۰۰ درصد آنها به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۹۵ درصد از این پرونده‌ها در بانک‌ها منجر به انعقاد قرارداد شد.

مدیر بنیادمسکن شهرستان گنبدکاووس ابرازکرد: بیش از ۵۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی شهرستان گنبدکاووس غیرمقاوم و کم‌دوام هستند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول