اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان رتبه اول در ساخت مسکن مددجویی

مدیرکل بهزیستی گلستان: میزان رشد تحقق نسبت به تعهد، باعث شد تا میزان اعتبارات گلستان در ساخت مسکن مددجویی در کنار استان‌های بزرگ و پرجمعیت کشور قرار بگیرد.

گلستان رتبه اول در ساخت مسکن مددجویی

عارف کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به کسب رتبه اول واگذاری مسکن مددجویی در سه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: امسال، سهمیه ۴۰۰ واحدی تعهد ساخت مسکن مددجویی به ۸۵۵ واحد ارتقا داده شد.

مدیر کل سازمان بهزیستی گلستان افزود: در سال ۱۴۰۰ تعهد ساخت واحد های مسکونی قابل واگذاری ۴۹۸ واحد بود که با پیگیری ها توانستیم با رشد ۸۰ درصدی این تعداد را به ۷۱۹ واحد برسانیم.

وی یادآور شد: این میزان رشد تحقق نسبت به تعهد، باعث شد میزان اعتبارات دریافتی گلستان در این بخش کنار استان‌های بزرگ و پرجمعیت کشور مثل تهران قرار گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز از عمده دلایل اصلی آن بوده است.

وی بیان کرد: همچنین با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته موفق شدیم با رشدی ۳۰۰ درصدی، ۹۵۹ واحد مسکونی را به مددجویان جامعه هدف واگذار کنیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان از محقق شدن سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم و تلاش دفتر مسکن این اداره کل، از جهش "۴۰۰ درصدی" در میزان جذب اعتبار مسکن مددجویی خبر داد و افزود: میزان اعتبار جذب شده تا پایان تیر ماه سال جاری، مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال است که این عدد با رشد ۴۰۰ درصدی تا پایان سال به رقم ۸۵۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی یادآور شد: اکنون ۶۳ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای ۲ معلول در حال ساخت است که انتظار داریم با توجه به سرعت انجام کار این واحدها، پیش از موعد مقرر تحویل جامعه هدف شود.

تاکنون بهزیستی گلستان ۴۰۰ مددجوی واجد شرایط زیر پوشش خود را شناسایی و به اداره کل بنیاد مسکن استان معرفی کرده و کار صدور پروانه ساختمانی، تشکیل پرونده، طراحی نقشه‌های ساختمانی، تامین اعتبار موردنیاز و معرفی به بانک عامل را انجام داده و عملیات ساختمانی آن ها هم آغاز شده است.

گفتنی است سال گذشته رییس جمهور تاکید کرد که تا پایان دولت سیزدهم هیچ مددجوی کمیته امداد (ره) نباید فاقد خانه باشد که گلستان خود را پیشتاز انجام این ماموریت می‌داند و برای تحقق آن از همه ظرفیت‌ها استفاده می کند.

پایان پیام/83022

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول