اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲۳ پروژه منابع طبیعی سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از بهره‌برداری ۲۳ پروژه منابع طبیعی این استان در دهه مبارک فجر خبر داد.

۲۳ پروژه منابع طبیعی سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه دهه فجر سال جاری ۲۳ طرح منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: برای افتتاح این طرح‌ها، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه در دهه فجر سال جاری ۲۳ پروژه حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از این تعداد، ۱۹ مورد آبخیزداری به وسعت ۱۵۰ هزار هکتار و چهار طرح بیابان‌زدایی به وسعت هکتار ۱۰ هزار هکتار را شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن بیان اینکه ۸۷ درصد از ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی، استانی و سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان پیرامون منابع طبیعی تخصیص یافته است، افزود: این رقم، ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که از قبل آن، طرح‌هایی نظیر آبخیزداری، بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری، حفاظت مراتع و غیره به انجام رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ پروژه مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک آبخیزداری با هدف کنترل سیل در استان انجام شده است، افزود: ۲۶ هزار مترمکعب بند سنگ و ملات، ۸۲ هزار مترمکعب بند خاکی و ۸۷۰ هکتار عملیات بیولوژیک در حوزه‌های آبخیز استان سمنان به اجرا درآمد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تهیه طرح مطالعات تفضیلی حوزه‌های آبخیز در سطح ۱۳۴ هزار هکتار دیگر اقدام شاخص صورت‌گرفته است.

مرادی‌حقیقی از اجرای ۴۶ پروژه بیابان‌زدایی شامل نهال‌کاری، کنترل هرزآب و آبیاری سنواتی برای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر به مساحت ۹ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار، احداث بیش از ۱۷ کیلومتر کمربند حفاظتی، ۱۵ مورد تغییر الگوی سوخت فسیلی، اجرای عملیات گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی به مساحت بالغ بر هفت میلیون ۷۰۰ هزار هکتار از مهم‌ترین اقدامات این حوزه است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات نهال‌کاری و بذرکاری در بیش از هشت هزار و ۷۵۴ هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و بیابانی استان سمنان انجام شده است، افزود: اجرای پروژه کنترل و پیشگیری، پیش‌آگاهی از حریق در سطحی بالغ بر هفت میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی ۱۰ پایگاه اطفای حریق مردمی و انعقاد تفاهم‌نامه با ۳۶ روستای هدف و مجهز کردن به وسایل اطفای حریق در دولت سیزدهم برای روستاهای استان انجام شدند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول