اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق قزاقستان و چین بر سر حمل کالا در مسیرهای ریلی در سال 2024

به درخواست قزاقستان، چین برای اولین بار پذیرش محموله غلات در قالب واگن‌های سرپوشیده از ایستگاه خرگوس را آغاز خواهد کرد.

توافق قزاقستان و چین بر سر حمل کالا در مسیرهای ریلی در سال 2024

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، قزاقستان و چین در مورد حجم و میزان حمل و نقل کالا در مسیرهای ریلی برای سال ۲۰۲۴ توافق کردند.

امضای این پروتکل در نشست کمیسیون‌های راه آهن مرزی قزاقستان و چین در چیمکنت انجام شد.

در این نشست نتایج حمل و نقل بار و کانتینر بین چین و قزاقستان برای هشت ماه سال ۲۰۲۳ ارائه شد. همچنین توافق بر سر انجام بدون قید و شرط حجم حمل و نقل تا پایان سال در سطح ۲۶.۸ میلیون تن بار با افزایش ۳.۶ میلیون تنی نسبت به سال ۲۰۲۲ حاصل شد.

صادرات با ۲۵ درصد به ۱۶.۲ میلیون تن، واردات با ۶ درصد به ۱۰.۶ میلیون تن افزایش می یابد. در این نشست، نمایندگان ادارات راه آهن جمهوری قزاقستان و جمهوری خلق چین در مورد حجم حمل و نقل برای سال ۲۰۲۴ به میزان ۲۷.۸ میلیون تن بار به توافق رسیدند که یک میلیون تن بیشتر از رقم سال ۲۰۲۳ است. 

همانطور که اشاره شد، از ژانویه ۲۰۲۴، طرف چینی پذیرش محموله غلات در حامل های غلات، واگن های سرپوشیده و کانتینرها در ایستگاه «آلاشانکو» را دو برابر خواهد کرد.

«به درخواست طرف قزاقستان، جمهوری خلق چین برای اولین بار پذیرش محموله غلات را در حامل های غلات و واگن های سرپوشیده در ایستگاه خرگوس آغاز خواهد کرد. همچنین با در نظر گرفتن خواست صادرکنندگان قزاقستان، استقبال از محموله هایی مانند روغن های گیاهی، سنگ معدن فلزی (پلت، کنستانتره) و کک نفتی افزایش می یابد. طرفین همچنین در مورد پیشرفت اقدامات برای توسعه ظرفیت ایستگاه‌های مرزی و بخش‌های «دوستیک-موینتی»، «آلاشانکو-جینگه»، ساخت و نوسازی پایانه‌ها گفت‌وگو کردند.
پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول