به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، پاویون ملی قزاقستان در ماه می توسط «قاسم جومارت توکایف» در چین افتتاح شد.
اکنون بیش از ۲۰ محصول قزاقستان در غرفه ملی آنلاین چین موجود است. این محصولات عمدتاً شیرینی، آرد، روغن نباتی، پودر شیر شتر و چای هستند. بر اساس تعداد نظرات، دو محصول آخر از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.
پاویون ملی قزاقستان در یکی از بزرگترین پلتفرمهای تجارت الکترونیک چین، JD، تقریبا یک ماه و نیم پیش افتتاح شد. این شرکت در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ جهانی رتبه ۴۶ را دارد. تعداد خریداران محصولات در فروشگاه اینترنتی آن ۶۰۰ میلیون نفر است.
«ژانگ جیان» رئیس هیئت مدیره اپراتور غرفه ملی جمهوری قزاقستان گفت: پس از افتتاح رسمی غرفه ملی قزاقستان، ساعتی بعد ۸۰ درصد محصولات به فروش رسید. اکنون تعداد مشترکان پاویون به ۱۱۰ هزار نفر نزدیک شده است. در آینده، ما میتوانیم محصولات قزاقستانی را نه تنها در غرفه ملی، بلکه در سایر فروشگاههای پلتفرم محبوب JD، فروشگاههای اینفلوئنسر ارائه و به تدریج سطح خدمات و تصویر محصولات ساخت قزاقستان را ارتقا دهیم.
این شرکت که پلتفرم تجارت الکترونیک JD را دارد، دارای پاویونهای ملی در بیش از 50 کشور در سراسر جهان است.
رئیس جمهور قزاقستان در مراسم افتتاحیه غرفه ملی در اواسط ماه می گفت: بازار تجارت الکترونیک چین از ۳۱ تریلیون یوان فراتر رفته است. گسترش همکاریها در این زمینه به افزایش تجارت بین کشورهایمان کمک خواهد کرد. برای این امر لازم است تولیدکنندگان داخلی بیشتری را جذب کنیم و همچنین جذابیت محصولات خود را برای مصرف کنندگان از کشورهای آسیای مرکزی میانه افزایش دهیم.
پایان پیام/ح