اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آمار متقاضیان تحصیل در هنرستان هنرهای زیبای شهرکرد ۲ برابر شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فراهم شدن امکان پذیرش هنرجو در سه رشته تحصیلی در هنرستان هنرهای زیبای شهرکرد، گفت: استقبال متقاضیان تحصیل در این هنرستان با رشد مطلوبی همراه شده است.

آمار متقاضیان تحصیل در هنرستان هنرهای زیبای شهرکرد ۲ برابر شد

به گزارش فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی، گفت: فعالیت هنرستان پسرانه هنرهای زیبای استان در شهرکرد از ۲ سال گذشته آغاز شد و این هنرستان در سال تحصیلی جدید با افزایش رشته‌های آموزشی، پذیرای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های سینما، تئاتر و گرافیک است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، افزود: تا کنون بیش از ۲۵ نفر جهت ادامه تحصیل در این هنرستان نام‌نویسی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فرآیند ثبت‌نام دانش آموزان، این آمار در مقایسه با تعداد هنرجویان سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

 وی با اشاره به فراهم شدن امکان پذیرش هنرجو در سه رشته تحصیلی در هنرستان هنرهای زیبای شهرکرد، گفت: استقبال متقاضیان تحصیل در این هنرستان با رشد مطلوبی همراه شده است.

فرجی در ادامه یادآور شد: پذیرش هنرجو در هنرستان هنرهای زیبای استان، آزاد است و دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند به تحصیل در این هنرستان می‌توانند برای نام‌نویسی در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به این مرکز آموزشی واقع در مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد مراجعه کنند.

وی همچنین ظرفیت پذیرش هنرجو در هر یک از رشته‌های تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا را ۳۰ نفر اعلام کرد و اضافه کرد: در صورتی که آمار متقاضیان افزایش یابد و ظرفیت تکمیل شود، آزمون ورودی برای پذیرش هنرجویان برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد فرصت تحصیل در رشته‌های موسیقی، پویانمایی و صنایع‌دستی در هنرستان هنرهای زیبای استان نیز در حال انجام است، گفت: راه‌اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در چهارمحال و بختیاری هم از دیگر مواردی است که با همکاری آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود.

وی با اشاره به حضور جمعی از هنرمندان استانی به عنوان مدرسان دروس تخصصی در هنرستان‌های هنرهای زیبا افزود: نیروی آموزشی لازم برای تدریس دروس عمومی در این هنرستان را هم آموزش و پرورش در نظر می‌گیرد.

پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در این عرصه، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی و بومی، آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به آموزش هنر و پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه از اهداف راه‌اندازی هنرستان‌های هنر زیبا در کشور است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول