اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عضویت ۳۷ نفر از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در صندوق بیمه هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۷ نفر از خبرنگاران این استان عضو صندوق هنر هستند، گفت: از این تعداد تا کنون ۱۸ نفر از مزایای بیمه صندوق هنر بهره‌مند شده‌اند.

عضویت ۳۷ نفر از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در صندوق بیمه هنر

پیام احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، به اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان و تحقق مصوبات پیش‌بینی شده، گفت: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان بسته‌ی ویژه‌ای برای رفع عقب‌ماندگی‌های فرهنگی استان در حوزه زیر ساخت در نظر گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه ۴۸ ساعت بعد از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان عمرانی وزارت‌خانه به استان سفر کردند، افزود: در این سفر تمامی زیرساخت‌ها و طرح‌های استان یک به یک بررسی و طی ارزیابی‌های صورت گرفته پروژه‌های زیرساختی در چهار دسته تعمیر و تجهیز، تکمیل بنای نیمه‌تمام، پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های احداثی دسته بندی شدند.

وی اضافه کرد: در مورد پروژه‌های مشارکتی با پیگیری‌های صورت گرفته در جهت بهره‌مندی حداکثری مناطق استان از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برخی از نهادها برای واگذاری بهره‌برداری از ابنیه در اختیار به شرط تجهیز آن‌ها اعلام آمادگی نمودند که این موضوع در بسته زیرساختی لحاظ شد. 

احمدی با اشاره به نظرات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با تقویت زمینه‌های مشترک بین اقوام از جمله موسیقی‌، بیان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به استان در جمع هنرمندان جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین حضور پیدا کرد و این جشنواره را در اتحاد اقوام زاگرس‌نشین مهم ارزیابی کرد و با توجه به اهمیت این رویداد طی نامه‌نگاری‌های صورت گرفته درخواست شد این رویداد به عنوان یکی از رویداد‌های تقویمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسمیت پیدا کند، امیدواریم در مدت زمان کوتاه اداره کل موسیقی وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری این وزارت نسبت به این موضوع موافقت خود را اعلام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حل مشکل بیمه خبرنگاران، یادآور شد: بیمه خبرنگاران از نوع مشاغل سخت و زیان‌آور هست که باید از سوی مدیران خبرگزاری‌ها، دفاتر نشریات و روزنامه‌ها از طریق کد کارگاهی این مطبوعه ها اقدام شود.

احمدی خاطرنشان کرد: خبرنگاران می‌توانند از مزایای صندوق اعتباری هنر که یکی از خدمات آن موضوع بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است استفاده کنند و طبق قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت این صندوق برای پذیرش کلیه خبرنگاران توسعه یافته است.

لازم به ذکر است بیمه صندوق اعتباری هنر یک بیمه معمولی است، و مزایای ویژه‌ای برای مشاغل سخت و زیان آور در آن تعریف نشده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تا کنون ۳۷ نفر از خبرنگاران استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند، گفت: عضویت ۳۳ نفر از این خبرنگاران  تکمیل و چهار نفر در مرحله تمدید هستند همچنین تا کنون ۱۸ نفر از این خبرنگاران از مزایای بیمه صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شده‌اند. 

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول