اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دستور اسماعیلی برای بازگشت نوازندگان اخراجی ارکستر سمفونیک

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد، دستور فوری را برای بازگشت این نوازندگان صادر کرد.

دستور اسماعیلی برای بازگشت نوازندگان اخراجی ارکستر سمفونیک

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد، دستور فوری را برای بازگشت این نوازندگان صادر کرد و خواستار پیگیری حق و حقوق این نوازندگان شد.

تیرماه امسال نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران اعلام کردند که ۴۰ نفر از آنها به‌خاطر مشکلاتی که با منوچهر صهبایی (رهبر مهمان ارکستر) داشتند و البته به علت شرکت نکردن در آزمون نوازندگی ارکستر اخراج شده‌اند.

پس از آن بود که مهدی سالم در گفت‌وگویی، اخراج این نوازندگان را نادرست خواند و علت خروج این تعداد از نوازندگان از ارکستر سمفونیک تهران را، شرکت نکردن در آزمون نوازندگی عنوان کرد. اما با ادامه‌دار شدن حواشی، بنیاد رودکی این بار طی بیانیه‌ای اعلام کرده که هیچ نوازنده‌ای اخراج نشده است. این بنیاد می‌گوید این افراد در آزمون شرکت‌ نکرده‌اند و حضور در ارکستر حق پذیرفته‌شدگان آزمون نوازندگی است.

هرچند نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران نیز در گفت‌وگوهایی که داشتند، معتقدند نوازندگان جدید تجربه هم‌نوازی در ارکستر را ندارند و اگر بنا بر فعالیت آنها در ارکستر باشد، باید نواختن در ارکستر از ابتدا به آنها آموزش داده شود.

این نوازندگان از ابتدا اعلام کرده بودند که در حال تلاش برای برقراری جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، جلسه‌ای که در نهایت تشکیل و منجر به بازگشت این نوازندگان شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول