اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مطالبه اصلی مردم «ماهدشت» شهرستان شدن است

امام جمعه ماهدشت ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در هفته دولت، گفت: مطالبه اصلی مردم ماهدشت شهرستان شدن است.

مطالبه اصلی مردم «ماهدشت» شهرستان شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، ضمن قدردانی از پروژه‌های عمرانی و خدماتی که در هفته دولت در این منطقه به بهره برداری رسید، گفت: مطالبه اصلی ساکنین ماهدشت استقلال است و همگی می‌خواهند که برای تحقق مطالبات خود در گام اصلی ماهدشت به عنوان شهرستان اعلام شود.

وی افزود: وقتی صحبت از شهرستان شدن می‌شود می‌دانیم که اول مشکلات است ناظر به مجموعه‌های اداری و تنظیم ساختارها و غیره اما فوائد کار را هم ببینیم در برخی استان‌ها شهرستان‌هایی هست که به لحاظ جمعیتی نصف ما یا یک چهارم جمعیت ما را دارد ولی چون شهرستان است بودجه‌های مصوب و تخصیص‌ها را انسان می‌بیند برایش سوال ایجاد می شود همان سوال‌هایی که در خطبه هفته گذشته مطرح کردیم.

خطیب نماز جمعه ماهدشت اضافه کرد: برای مثال در هفته دولت ۷۸۰ میلیارد تومن افتتاح‌ها یا کلنگ زنی‌ها بوده در قالب ۹۰ طرح یا در همین شهرستان همجوار ما ۱۱۸ پروژه براساس آمار خودشان انجام شده با چه مقدار هزینه نمی‌دانم که ۹۵ پروژه دولتی و مابقی بخش خصوصی و کلنگ زنی بوده، یعنی ماهدشت در شهرستان کرج باید ۲۶ میلیارد تومن هزینه پروژه‌های اجرایی شود آن هم از محل اعتبارات شهرداری!یعنی این شهر نیازی به موضوعات دیگر زیرساختی ندارد.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: در ماهدشت یکی از مشکل های عمده مان مسئله قولنامه ای بودن زمین هاست، حرف‌های زده شده و ما هم در برخی خطبه ها و جلسات اشاره ای کردیم اما برای به نتیجه رسیدن این مطلب مهم و اساسی اتفاق مثبتی تا به الان ندیدیم فلذا مجددا از همین تریبون مقدس از مسؤولان مربوطه تقاضا داریم که مطلب را به نتیجه نهایی برسانند.

 

 

امام جمعه ماهدشت در بخش دیگری با اشاره به اینکه حضور مردم در پیاده‌روی اربعین امسال هم دشمن هراس بود، اضافه کرد: امروز شاهد میعاد جهانی شیعه با عنوان اربعین هستیم. این خود یک پدیده تازه‌ای است و معلوم شد این نوع برنامه‌ریزی در زمان مورد نیاز، در زمانی‌که ما نیاز داریم به این حرکت عظیم جهانی، چگونه به فریاد می‌رسد.

وی افزود: پیاده روی اربعین یکی از برکات نهضت بزرگ اسلامی زمانه ما و انقلاب اسلامی ایران ما می‌تواند محسوب شود که آن حرکت عراقی که در داخل عراق به‌عنوان اربعین شناخته می‌شد، به یک حرکت جهانی و یک اتفاق بسیار بزرگ تبدیل کرد که به آن نقطه‌ای رسید که حوالی 25 میلیون نفر در این اجتماع عظیم حضور پیدا کردند.

رادمرد ادامه داد: اکنون آنچه که ما به‌عنوان اربعین می‌شناسیم در فرهنگ دینی و اجتماعی و سیاسی ما و جهان، یک حرکت خودجوش، کاملاً مردمی، برخاسته از عمق باور و ایمان، با سازماندهی طبیعی و درونی مردم، با پشتیبانی کاملاً مردمی و میزبانی محبان و عاشقانه، با حفاظت مردمی و طبیعی، با لباس‌های متحد، با نمادهای متحد، با شعارهای متحد، یک حرکت عظیم و راه‌پیمایی بزرگ به سوی قبله دلها، کربلای معلا، دارای یک متن روشن به نام زیارت اربعین که امام صادق علیه السلام انشاء فرمودند. با ترکیب جمعیتی فوق العاده‌ای که با کلمه خانواده می‌شود از آن تعبیر کرد که از نوزاد تازه متولدشده تا پیران و از همه اقشار در این اجتماع بزرگ حضور پیدا می‌کنند و بالاخره ترکیب جمعیتی در مقیاس جهانی و بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

به گفته امام جمعه ماهدشت طبق احادیث و نظریه بزرگان این بزرگ‌ترین اجتماع دینی در جهان است. با این خصوصیات و با این کیفیت، هیچ نظیر و شبیهی برای آن، بشریت نمی‌شناسد. این هیأت جهانی حسینی(ع) و این بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای منجی بشریت است.

وی گفت: حرکت اربعین اگر ترجمه دقیقی شود، یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت حضرت بقیةالله‌الاعظم ارواحنافداه است. چند نکته کوتاه در این خصوص اولا اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است. اربعین نسبتی وثیق و محکم با موضوع مهدویت و ماجرای نهضت جهانی اسلام و تاسیس تمدن اسلامی و توحیدی و الهی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول