اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هشدار امام جمعه ماهدشت نسبت به احتمال تغییر کاربری اردوگاه الزهرا

امام جمعه ماهدشت گفت: در خصوص اردوگاه الزهرا آموزش و پرورش که برای تهران هست و در ماهدشت قرار گرفته است، پیگیری‌های زیادی شده برای اینکه با استان البرز برگردد، که تا الان به نتیجه نرسیده و از طرفی می بینیم که درخت های آنجا درحال خشک شدن است، مسؤولین عزیز نرسد روزی که دیگر ما درختی آنجا نبینیم و کاربری آن تغییر پیدا کند!

هشدار امام جمعه ماهدشت نسبت به احتمال تغییر کاربری اردوگاه الزهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهدشت، حجت الاسلام والمسلمین، علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن تسلیت ایام، گفت: زیارت عاشورا یکی از متعالی ترین زیارت هاست که در درون خودش دعاها و درخواست‌های دارد که علاوه بر اینکه مرتبط با زندگی دنیوی و مادی ماست ، درخواست های معنوی وتعالی بخشی دارد. بعضی از این دعاها به قدری متعالی است که اگر زیارت عاشورا وجود نمی‌داشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اساسا یکی از دلائل اجر و ثواب فراوان برای خواندن زیارت عاشورا همین است که این متن آسمانی، شرح منازل السالکین حسینی(ع) است.

وی افزود: یکی از آن عواملی باعث ایجاد نور و نورانیت در زندگی ما می شود قرآن است، یا با ایجاد شبهه یا با ایجاد حرکت‌هایی که به زعم خودش می‌خواهد، این کتاب الهی را کم رنگ کند در زندگی ما و کم اهمیت جلوه دهد، مانند این هتک حرمت‌هایی که انجام می‌دهد، او هم ما را رصد می‌کند که چه واکنشی نشان می‌دهیم، یعنی برای مومنین و مسلمین این مسئله چقدر اهمیت دارد ؟ آیا در محافل و مجالس و هیئات و محافل مسلمانان در جهان و کشورهای اسلامی واکنشی نشان داده می‌شود یا نه؟

وی با اشاره به اخراح سفیر سوئد توسط دولت عراق، یادآور شد: در دومین هتک حرمت که انجام شد و قرآن را آن شخص مزدور آتش زد، حتی نسبت به عکس رهبر فرزانه انقلاب هم اهانت کرد. البته ما میدانیم که این حرکت‌ها از کجا نشأت می‌گیرد، اینکه ادعا دارند آزادی بیان وجود دارد و کشور سوئد هم بر همین مبنا مجوز می دهد، بالفرض آزادی بیان است، آزادی اهانت و هتک حرمت مقدسات که نیست!

وی افزود: اگر بخواهیم مانند آنها آزادی بیان را لحاظ کنیم، یک نفر بخواهد پرچم رژیم صهیونسیتی را آتش بزند یا برای برگزاری نشست‌های نقد صهیونیست بخواهد مجوز بگیرد ، اصلا همچنین اتفاقی نمی‌افتد. مطمئنا پشت این حرکت مزدورانه رژیم صهیونسیتی قرار دارد یک برای اینکه درگیری بین ادیانی راه بیندازد، چون اون کسانیکه هتک حرمت می کنند و قرآن آتش می زنند، اعلام شده مسیحی تبار هستند و در مقابل سفارت عراق هم اقدام می‌کند که وادار به واکنش کنند، دیگری برای اینکه افکار عمومی جهان را از اقدامات خودشان منصرف کنند از عملیات هایی که در سرزمین های اشغالی از سر ضعف انجام می‌دهند.

خطیب نماز جمعه ماهدشت اضافه کرد: ما هیچگاه دست از اعتقاد خود بر نمی‌داریم، دست از اعتقاد به قرآن و اهل بیت علیهم السلام برنمی‌داریم و ذلت را هم نمی پذیریم و مانند اربابان حسین بن علی ع شعار هیهات من الذله را سر می‌دهیم. از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران میخواهیم نسبت به این عمل ، یک حرکت و انزجار عمومی جهانی برنامه ریزی کند تا با ایجاد این انسجام بین کشور های مسلمان و تصویب این عمل به عنوان یک عمل مجرمانه و تحت پیگرد قانونی ، براساس قوانین بین المللی آن شخص مجرم شناخته شود و تحت پیگرد قرار گیرد تا دشمنان دیگر زمینه سازی برای اینگونه اقدامات نداشته باشند.

 رادمرد ادامه داد: برخی جلوی تکیه ها و هیئات حجاب بر می‌دارند و هتک حرمت می‌کنند و یا برخی جاها محفل های شادی برگزار می‌کنند برای دهن کجی که این مکتب ، البته که باید شدید ترین برخورد ها بشود لکن هر که با این مکتب در افتاد، در دنیا و آخرت دچار خسران و پستی و ذلت خواهند شد. می بینید حرکت دشمن را، پس اهمیت با شکوه برگزار کردن محافل حسینی را متوجه می‌شویم ، اهمیت اتحاد و انسجام زیر پرچم حسین بن علی ع را درک می کنیم ، شعار زیبایی هم برای امسال انتخاب کردند ، همه ی ما زیر پرچم امام حسین (ع) یک خانواده ایم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اخیرا در کشورهای حاشیه خلیج فارس نشستی برگزار شده با حضور ورسیه و نسبت به جزایر سه گانه ما همان ادعای بی پایه امارات مطرح شده است، یادآور شد: ما با هیچ کشوری سر خاکمان ملاحظه ای نداریم و سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و بوموسی جز لاینفک خاک ایران است و از دولت موضع قاطع در مقابل این بیانیه را درخواست داریم که تا الان داشته اند و اقدامی انجام دهند که دیگر این ادعاها مطرح نشود.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: در خصوص اردوگاه الزهرا آموزش و پرورش که برای تهران هست و در ماهدشت قرار گرفته است، پیگیری‌های زیادی شده برای اینکه با استان البرز برگردد، که تا الان به نتیجه نرسیده و از طرفی می بینیم که درخت های آنجا درحال خشک شدن است، مسؤولین عزیز، استاندار گرامی، نمایندگان محترم مجلس؛ نرسد روزی که دیگر ما درختی آنجا نبینیم و کاربری آن تغییر پیدا کند، از الان این اخطار و انذار را می‌دهیم، اردوگاه باید به البرز و ماهدشت برگردد و از این وضعیت اسفبار باید خارج شود. این مطالبه جدی ماست تا ان شاء الله به نتیجه برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول