اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیکاری در زنجان به 4.9 درصد رسیده است

استاندار زنجان با بیان اینکه بیکاری بهار سال گذشته در استان از ۵.۵ بوده است، گفت: این درصد در بهار سال جاری به ۴.۹ درصد رسیده است.

بیکاری در زنجان به 4.9 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره با تشکر از ابراز لطف صورت گرفته برای کسب رتبه استاندار در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: رتبه‌بندی انجام شده بر اساس شاخص‌های ۱۰ گانه انجام شده و زنجان در سه شاخص مقام نخست و در برخی دیگر جزو رتبه‌های خوب بوده است و موفقیت کسب شده نتیجه همکاری است.
استاندار زنجان برنامه‌ریزی و پیگیری را دلیل موفقیت‌های استانی دانست و افزود: نمونه این پیگیری تسهیلات تبصره ۱۶ بود که با جلسات متعدد با بانک‌ها محقق شده و این پیگیری‌ها در مرکز کشور هم با برگزاری جلسات متناوب و رفت‌و آمد‌ها محقق شده است.
وی به دریافت ۳۵۰ میلیارد تومان از بودجه متمرکز برای آسفالت و روکش آزادراه اشاره و تصریح کرد: کارخانه راه‌اندازی شده نیاز آسفالت منطقه را رفع خواهد کرد.
افشارچی تاکید کرد: پیگیری‌ها موجب گشایش‌ها شده چرا که پیگیری معجزه می‌کند.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه رعایت نکردن قانون دردسرهای بعدی را دارد، حل مشکلات مطرح شده در مورد فراهم کردن امکان دسترسی به زمین‌های اصناف، سوگند و فاز ۳ گلدشت هم باید بررسی شود.
وی از انعقاد قرارداد برای تامین فیبر نوری در چهار شهر خبر داد و گفت: شهرداری خرمدره هم در قرارداد دخیل است و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فیبر نوری پیش‌بینی شده که ۶۰۰ مبلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.
افشارچی با بیان اینکه بیکاری بهار سال گذشته در استان از ۵.۵ بوده است، ادامه داد: این درصد در بهار سال جاری به ۴.۹ درصد رسیده است.
وی در دست اجرا بودن انواع و اقسام پروژه‌ها در شهرستان خرمدره اشاره و تصریح کرد: ۶۶ بنگاه تعطیل در استان به چرخه بازگردانده شد و برای حل مشکل هر کدام از این صنایع اقدامات ویژه انجام شده که در برخی مواقع زمان‌بر بوده است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه وضعیت استان در صنایع ارتقای یافته و در حال حاضر گزیده عمل می‌شود، افزود: سعی می‌شود برای سرمایه‌گذاری صنایع، های‌تک انتخاب شود.
وی به افتتاح ۲۰۱ میلیارد تومان پروژه در خرمدره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۹۲ میلیارد به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها کمک شده که امسال افزایش می‌یابد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول