اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

50 محکوم کم‌خطر استان مرکزی ارفاق می‌گیرند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با پیشنهاد اعمال ارفاقات قانونی منجر به آزادی بیش از ۵۰ نفر از محکومان حائز شرایط و تقلیل قرار برخی متهمان جرائم قابل گذشت و کم خطر موافقت نمود

50 محکوم کم‌خطر  استان مرکزی ارفاق می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی شب گذشته به همراه ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب در جمع زندانیان اندرزگاه زنان زندان مرکزی، اردوگاه کاردرمانی و مددجویان کانون اصلاح و تربیت حضور یافت و از نزدیک و به صورت چهره به چهره درخواست‌های آنان را رسیدگی کرد.

وی در این بازدید با پیشنهاد اعمال ارفاقات قانونی منجر به آزادی بیش از ۵۰ نفر از محکومان حائز شرایط و تقلیل قرار برخی متهمان جرائم قابل گذشت و کم خطر موافقت کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خطاب به مسئولان زندان اظهار داشت: تلاش در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی به منظور تحقق سیاست‌های نظام قضایی که منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود، ضروری است و حفظ حقوق شهروندان، توسعه عدالت و امنیت اجتماعی و اصلاح مجرمان به عنوان اهداف مهم دستگاه قضایی ترسیم شده که همواره باید مد نظر قرار گیرد. 

موسوی همچنین راهکارهای مؤثر بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان مبتنی بر اولویت های مورد نظر ریاست قوه قضائیه را تبیین و یادآور شد: مبنای اعطای عفو و تخفیف مجازات به محکومان ندامت و جبران رفتار گذشته، جلب رضایت شکات و حسن اخلاق و رفتار در دوران تحمل حبس است.

وی هم در ابتدای بازدید شبانه مقامات ارشد قضایی استان از زندان‌های شهر اراک گزارش مهم ترین فعالیت های انجام شده در حوزه‌های مختلف را ارائه و حمایت‌های قضایی از مجموعه زندان‌های استان را بسیار مؤثر دانست.

شایان ذکر است مسئولان ارشد قضایی استان با حضور در مرکز کنترل دوربین‌های مداربسته، وضعیت اجرای برنامه های حوزه زندانبانی در کل مراکز کیفری استان را پایش کرد و از زحمات مدیران و کارکنان زندان های استان قدردانی کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول