اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پزشکی مرهون علم ابن‌سیناست

استاندار همدان با بیان اینکه علم پزشکی مرهون علم ابن‌سینا و یافته‌های اوست گفت: بوعلی سینا را باید به جامعه بشناسانیم.

پزشکی مرهون علم ابن‌سیناست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در مراسم ادای احترام به مقام بوعلی‌سینا ضمن اشاره به رویداد مهم ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: هگمتانه در استان همدان در زمره میراث جهانی است که با ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو زمینه را برای رونق گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران کهن به جهانیان مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه همدان یک شهر تاریخی و از کهن‌شهرهای ایران است بیان کرد: راه‌های رسیدن به ثروت در شهرهای تاریخی، ثبت جهانی و توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری است که پیگیری برای جهانی شدن هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز بر همین اساس دنبال می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز ارزیاب یونسکو به همدان می‌آید خاطرنشان کرد: با ثبت جهانی هگمتانه تحول و رخداد بزرگی در عرصه گردشگری همدان رقم خواهد خورد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بافت تاریخی شهر همدان و به خصوص سایت تاریخی هگمتانه برای مردم و مسئولان این استان اهمیت تاریخی، فرهنگی، و هویتی دارد تأکید کرد: مردم ما با نام و نشان این شهر در کتب تاریخی از دوره‌های مختلف از مادها گرفته تا هخامنشیان، اشکانی و… آشنا هستند اما باید این هویت ‌‌تمدنی در اذهان عامه مردم جلوه بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه پزشکی مرهون بوعلی سینا،کتاب قانون و تجربه‌ها و یافته‌های اوست در ادامه سخنانش گفت: از دانشگاه علوم پزشکی همدان کمال تشکر و قدردانی دارم که در حوزه‌های مختلف جهادگرانه تلاش می‌کنند.

 استاندار همدان ضمن اشاره به اقدام جهادگری و ایثارگرانه مدافعین سلامت در ایام کرونا گفت: پزشکان و کادر درمان با تلاش‌های بی‌وقفه خود روح‌ و جسم مردم را التیام می‌بخشند.

قاسمی‌فرزاد ضمن اشاره به تاکید و توجه دولت مردمی به حوزه بهداشت و درمان گفت: در دوران کرونا با ‌تلاش وزرات بهداشت و جهادگران اقدامات خوبی در حوزه واکسیناسیون مردم انجام شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در حوزه درمان انجام گرفته است اظهار کرد: بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان اختصاص یافته است.

استاندار همدان با بیان اینکه با عزم و اراده دولت سیزدهم و مسئولین خدوم و دغدغه‌مند دانشگاه علوم پزشکی بعد از ۱۴ سال بیمارستان اکباتان افتتاح خواهد شد تصریح کرد: تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام استان، رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، خوابگاه ریحانه ۲، افتتاح مرکز ناباوری ۲ شهرستان ملایر در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول