اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کتاب زندگی ابن سینا به زبان‌های زنده دنیا چاپ می‌شود

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: دوران زندگی، سیر فکری و اندیشه و خلاصه آثار ابن سینا به زبان‌های زنده دنیا گردآوری و چاپ می‌شود.

کتاب زندگی ابن سینا به زبان‌های زنده دنیا چاپ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز همزمان با اول شهریور زادروز بوعلی‌سینا مراسم ادای احترام به مقام شامخ حکیم هزاره‌ها با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در آرامگاه این دانشمند برجسته برگزار شد.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن روز بوعلی‌سینا حکیم، طبیب و فیلسوف برجسته جهان اسلام و عالم بشری اظهار کرد:حکیم ابن‌سینا چنان درخششی در جهان پیدا کرد و آن چنان نبوغی از خود نشان داد که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز هم جهان علم و دانش نیازمند آثار اوست.

محمود شالویی ادامه داد: جهان دانش همچنان نیازمند علوم ابن‌سینا در پزشکی، عرفان، معرفت و حکمت است و این علوم برای همه استادان و پژوهشگران و علاقمندان به حکمت و عرفان ایرانی و اسلامی ارزش و منزلت والایی دارد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور بیان کرد: این انجمن در کنار بزرگداشت مفاخر در ساخت آرامگاه از جمله ساخت آرامگاه بوعلی‌سینا همواره فعال بوده و برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه با پیگیری استاندار و همکاری اداره ارشاد انجمن مفاخر استان بار دیگر کار خود را از سر گرفته است گفت: برای ابن‌سینا و دیگر شخصیت‌ها برنامه‌ای داریم که در کتابی دوران زندگی، سیر فکری و اندیشه و خلاصه آثار آن‌ها را به زبان‌های مختلف زنده دنیا گردآوری کنیم و به صورت جدی برای مفاخر این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

شالویی با تاکید بر اینکه ابن‌سینا با دانش خود پیوند بین جسم و جان را ایجاد کرد افزود: مفاخر و بزرگان ایرانی نزد خواص علم و فرهنگ شناخته شده‌اند و آنچه که در این باره اهمیت دارد آن است که طبقات دیگر جامعه از جمله نسل جوان با معارف و رهاورد فکری و اندیشه‌های این بزرگان آشنا شوند و با این اندیشه‌ها ارتباط برقرار کنند.

پایان پیام/ ۸۹۰۰۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول