اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

درآمد بالای کشت کاملینا برای بهره‌برداران

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه متوسط هزینه کشت کاملینا در هر هکتار یک میلیون و پانصد هزار تومان است، گفت: درآمد هر هکتار کشت کاملینا ۲۰ میلیون تومان است که در آمد خوبی برای بهره‌برداران است.

درآمد بالای کشت  کاملینا برای بهره‌برداران

ه گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جوادطهماسبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال در سطح پنج هزار هکتار از اراضی استان دانه روغنی کاملینا کشت شد، عنوان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول کاملینا از این سطح برداشت شد.

 وی با بیان اینکه متوسط هزینه کشت کاملینا در هر هکتار یک میلیون و پانصد هزار تومان است، افزود: درآمد هر هکتار کشت کاملینا ۲۰ میلیون تومان است که در آمد خوبی است.

 معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کاملینا اختصاص پیدا کرده است، گفت: ما رتبه اول را در سطح زیر کشت کاملینا و میزان تولید این دانه روغنی داریم.

به گفته طهماسبی کاملینا یکی از بهترین رقم‌ها برای تناوب کشت دیم غلات است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی کاملینا از دیگر مزایای کشت این محصول است، گفت: حدود ۴۰ درصد محصول برداشت شده تبدیل به روغن می‌شود، با توجه به واردات ۸۵ درصد روغن خوراکی کشور، توسعه این زراعت نقش قابل توجهی در خودکفایی تولید روغن خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول