اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح ۳ مرکز جوارکارگاهی و ۸۴ آموزشگاه‌ آزاد در مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، افتتاح ۳ مرکز جوارکارگاهی با اعتباری بالغ بر ۴/۵ میلیارد تومان، افتتاح ۸۴ آموزشگاه‌ آزاد با سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی به تعداد پنج رشته جدید دولتی با اعتبار ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را از جمله برنامه‌های شاخص هفته دولت جاری اعلام کرد.

افتتاح ۳ مرکز جوارکارگاهی و ۸۴ آموزشگاه‌ آزاد در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدحسین درویشی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور برای توانمندسازی نیروی انسانی مأموریت مهمی را برعهده دارد و چشم‌انداز مبتنی بر تقاضامحوری و ایجاد اشتغال است.

وی گفت: دولت سیزدهم کار آموزش مهارت را در ۶ راهبرد آغاز کرد که شامل؛ ایجاد تناسب بین آموزش‌های مهارتی و کار، حرفه‌ای‌سازی مهارت، توسعه ظرفیت آموزش‌ها در حوزه مشاغل خدماتی، گفتمان‌سازی الگوهای صحیح مهارت سرمایه انسانی، ارتقای جایگاه تجربه و مهارت در بازار کار و همچنین تقویت نظام تنظیم‌گیری مهارت در سطح ملی است.

درویشی یادآور شد: اینکه سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور به‌عنوان دبیر شورای عالی در کشور منصوب شد، تصویب قانون کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان فنی و حرفه‌ای و احتمال تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای از اتفاقات مبارک در این سازمان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام کرد: ما در هفته دولت؛ تجلیل از ایثارگران، افتتاح سه مرکز جوارکارگاهی در مراکز با اعتباری بالغ بر ۴/۵ میلیارد تومان، افتتاح ۸۴ آموزشگاه‌های آزاد با سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی به تعداد پنج رشته جدید دولتی با اعتبار ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، برگزاری اختتامیه آموزش،های طرح تابستانه مهارت در استان، برگزاری رویدادهای مختلف و غیره را خواهیم داشت.

وی با اشاره به نگاه توجه به مشاغل آینده با شناسایی رشته‌های جدید، عنوان کرد: در این راستا آموزش ۹۳ رشته و حرفه در بخش دولتی و خصوصی آغاز شد که شامل؛ هوش مصنوعی، اشیا، پرینترهای سه بعدی، رشته‌های خورشیدی و غیره بود.

درویشی تاکید کرد: از ابتدای دو سال گذشته به ۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر دوره در بخش دولتی آموزش داده شد که امروز به یک رشد ۶۵درصدی رسیده است، در آموزشگاه آزاد هم ۴۱/۴۱ درصد رشد از بیش از ۳۳ هزار نفر دوره به بیش از ۴۶ هزار نفر دوره داشتیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به حوزه آموزش به دانشجویان و دانش‌آموختگان، گفت: در این راستا در روزهای آغازین فعالیت دولت سیزدهم هزار و ۱۴۳ نفر دانشجو برای توانمندسازی آموزش دیدند و امروز شاهد بهره‌مندی ۲هزار و ۱۴۸ نفر از این دانشجویان از آموزش‌ها هستیم که با رشد ۱۰۸ درصدی همراه بود.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش به سربازان مشمول نظام وظیفه در آغازین فعالیت دولت سیزدهم؛ ۲هزار و ۷۹۲ نفر دوره بوده امروز به ۵هزار و ۵۴۲ نفر رسید که البته به‌طور متوسط با رشد ۵۵درصدی همراه بوده است.

درویشی از رشد آموزش مهارتی در بخش صنعت خبر داد و اعلام کرد: در این بخش شاهد رشد ۲۰۰ درصدی بوده‌ایم در حوزه اشتغال نیز رشد ۱۲۰درصدی داریم، به‌عنوان دستگاه برتر در رصد اشتغال در استان نیز انتخاب شدیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران یادآور شد: در آغازین فعالیت دولت سیزدهم ۷۵۰ آموزشگاه آزاد داشتیم امروز به هزار و ۷۰۹ آموزشگاه رسید، به لحاظ اعتباری هم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان دستاورد جلب و جذب سرمایه داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد سنجش مهارت، اعلام کرد: به‌صورت آنلاین آزمون‌های ادواری و هماهنگ برگزار می‌شود که در این حوزه ۳۰درصد افزایش تعداد آزمون‌شوندگان و صدور گواهینامه را داشتیم.

درویشی گفت: کسب مدال‌های مختلف در مسابقات مهارتی کشوری و ملی به همت و تلاش همکارانمان محقق شد، در حوزه اعتبارات برای اولسن بار ۹۰میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهور به مازندران مصوب و تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد آن جذب شد که در تاریخ بی‌نظیر بود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران عنوان کرد: در درآمدهای اختصاصی رشد ۱۴درصدی، افزایش اعتبارات تملک و دارایی رشد ۵ درصدی داشتیم، مولدسازی در حوزه آموزش داریم که ۶۷ واحد و کارگاه را در این راستا به بخش خصوصی واگذار کردیم، ثبت ۲۹ ملک در سامانه کاداستر املاک داشتیم و از هر ۲۹ ملک برای همه سند مالکیت اخذ کردیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای ارتقای رونق کسب و کار در مازندران نیاز به مهارت داریم، بیان کرد: در دولت سیزدهم افتخار این را که مطابق با گام دوم انقلاب در مسیر توسعه پیش برویم را داریم تا به چشم انداز موردانتظار نظام برسیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۸۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول