اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آینده‌نگری سازمان فنی و حرفه‌ای با شناسایی مشاغل و رشته‌های نوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه نگاه سازمان در حوزه آینده نگری، شناسایی مشاغل در رشته‌های جدید است، گفت: در همین راستا از آغاز دولت سیزدهم ۹۳ رشته حرفه در مراکز بخش دولتی و خصوصی آموزش داده شد.

آینده‌نگری سازمان فنی و حرفه‌ای با شناسایی مشاغل و رشته‌های نوین

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به شناسایی مشاغل در رشته‌های جدید توسط اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: از جمله این رشته‌ها می‌توان به آموزش‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، پرینترهای سه بعدی، اتکا به انرژی‌های خورشیدی و رشته‌هایی که بتواند سطح تولید و کسب و کار را در مازندران بالا ببرد.

وی افزود: افتتاح سه مرکز جوار کارگاه و بین کارگاهی صنعت با اعتباری بالغ بر ۴ و نیم میلیارد تومان، افتتاح ۸۴ آموزشگاه آزاد با سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و افتتاح ۵ رشته کارگاهی جدید در بخش دولت با اعتبار ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون از جمله عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در سال جدید بود.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: از جمله برنامه‌های متنوع و مشخص سازمان فنی و حرفه‌ای استان می‌توان به تجلیل از ایثارگران، افتتاح کارگاه‌های جدید، افتتاح آموزش‌های آزاد در سطح شهرستان‌ها، اختتامیه آموزش‌های طرح تابستانی مهارت، رویدادهایی چون استارتاپ‌ها و نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

درویشی ادامه داد: در آغاز دوره فعالیت دولت سیزدهم  ۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر در فعالیت‌های حوزه فنی و مهارتی که در بخش دولتی و خصوصی شرکت می‌کردند که این آمار اکنون به ۳۹ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده و از این حیث رشد ۶۵ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در آموزشگاه‌های آزاد نیز آموزش فنی و حرفه‌ای ۴۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یکی از معاونت‌های تاثیرگذار در وزارت کار، رفاه و تعاون رسالت مهمی را در تربیت نیروی انسانی برعهده دارد.

وی افزود: مهم‌ترین چشم‌اندازهای دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ برای سازمان فنی و حرفه‌ای رسیدن به یک پویایی و پیشرویی در جهت ارتقای وزن اجتماعی حوزه مهارت، کاهش زمان دستیابی به اشتغال با نگاه به توانمندسازی نیروی انسانی و دستیابی به اعتلا در زمینه مهارت آموزی‌ها در مجمع‌های جهانی است.

درویشی با اشاره به اینکه دولت در این راستا آموزش‌های مهارت را در ۶ راهبرد آغاز کرد، اظهار کرد: اولین راهبرد، متناسب کردن آموزش‌های مهارتی در بخش کمی و کیفی با نیاز بازار است.

وی ادامه داد: دومین مسئله شکل‌دهی و حرفه‌ای‌سازی مهارت در سمت تقاضای بازار است.

درویشی افزود: راهبرد سوم، توسعه ظرفیت در حوزه مشاغل خدماتی و راهبرد چهارم، گفتمان سازی الگوهای صحیح مهارت سرمایه انسانی، راهبرد پنجم، ارتقای جایگاه تجربه و مهارت در بازار کار و اخرین راهبرد تقویت نظام تنظیم گری مهارت در سطح ملی است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص راهبرد ششم، سه کار برجسته از ابتدای آغاز دولت سیزدهم صورت گرفت، بیان کرد: نخستین نقطه پیروزی، انتصاب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان دبیر شورای عالی مهارت در کشور بود.

درویشی افزود: یکی دیگر از نقاط پیروزی سازمان تصویب قانون کمک اشخاص حقوقی و حقیقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بود که سال‌ها محقق نشد.

وی ادامه داد: اخیرا نیز اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به تصویب رسید که آخرین دستاورد دولت سیزدهم در این سازمان به شمار می‌آید و با اصل ۸۵ شدن این اساسنامه و تایید آن در کمیته مربوطه، اتفاقات مبارک و رویداد مهمی در سازمان فنی و حرفه‌ای رخ خواهد داد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول