اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لایروبی 110 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، تعداد قنات‌های استان را 841 رشته اعلام کرد و گفت: امسال لایروبی 110 قنات با اعتبارات استانی و ملی در دست انجام است.

لایروبی 110 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

غلامرضا ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ۸۴۱ رشته قنات موجود در چهارمحال و بختیاری امسال لایروبی ۱۱۰ قنات با اعتبارات استانی و ملی در دست انجام است.

 مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای لایروبی هر یک کیلومتر قنات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه قنات‌های موجود در چهارمحال و بختیاری ۱۷ درصد اراضی کشاورزی استان را پوشش می‌دهد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی امسال لایروبی ۱۱۰ رشته قنات به پایان برسد.

ذاکر اضافه کرد: تا سال گذشته ۵۰ درصد قنوات موجود در استان خشک شده بود اما امسال با توجه به شرایط مساعد بارندگی در زمستان تعدادی از قنات‌ها احیا شده است از این همین رو رشته قنات‌هایی که دچار ریزش و تخریب شده‌اند در برنامه لایروبی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: به غیر از شهرستان کوهرنگ تمام شهرستان‌های استان دارای قنات هستند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول