اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۱۰۳۰ خانواده مازندرانی متقاضی فرزندخواندگی هستند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سال گذشته ۱۷۱ کودک فرزندخوانده شدند که در این بین ۶ کودک دارای بیماری خاص بودند و اکنون هم یک‌هزار و ۳۰ خانوار متقاضی فرزندخواندگی داریم.

۱۰۳۰ خانواده مازندرانی متقاضی فرزندخواندگی هستند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فریبا بریمانی بعدازظهر امروز درباره دستاوردهای دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی یک نهاد مولود انقلاب است که در اداره‌کل بهزیستی یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر از مردم به‌نوعی یک سوم جمعیت از خدمات مداخله‌ای، مشاوره‌ای، حمایتی و پیشگیرانه در دولت سیزدهم برخوردار می‌شوند.

وی افزود: حدود ۱۷۰ هزار خانوار شامل ۴۳۰ هزار نفر حدود ۱۳.۵ درصد جمعیت استان دارای پرونده و خدمات تحت پوشش از بهزیستی استان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به وجود ۶۷هزار خانوار مستمری‌بگیر در استان، بیان کرد: در این زمینه نسبت به ابتدای دولت سیزدهم شاهد رشد ۲۳درصدی هستیم.

بریمانی با اعلام اینکه مبلغ مستمری در دولت سیزدهم از رشد ۸۷ درصد برخوردار بوده است، تصریح کرد: امسال رشد ۲۰درصدی اعمال شده و قرار است ۲۰درصد نیز رشد یابد.

وی ادامه داد: ۲۳هزاز نفر از خدمات یارانه مراکز شبانه‌روزی و روزانه و سایر استفاده می‌کنند که در دولت سیزدهم رشد ۱۱۰ درصدی داشته است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۲۳هزار خانوار پشت نوبت داشتیم که در دولت سیزدهم که همه اینها از خدمات برخوردار شده و مستمری دریافت می‌کنند.

بریمانی ادامه داد: از بین ۶۱هزار فرد دارای معلولیت ۴۹هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر هستند.

وی با اشاره به پوشش ۱۷هزار زن سرپرست خانوار و فرزندان آسیب‌دیده، افزود: بیش از ۷هزار دانش‌آموز و بیش از یک‌هزار دانشجو را نیز تحت پوشش داریم.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد: ۷۶۴ دارای فرزند دوقلو و ۷۹ خانواده دارای سه‌قلو خدمات مستمر پرداخت می‌کنیم.

بریمانی با بیان اینکه ۲۵۰ کودک در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌کنیم، افزود: سال گذشته ۱۷۱ کودک فرزندخواندگی شدند که در این بین ۶ کودک دارای بیماری خاص بودند و اکنون هم یک‌هزار و  ۳۰ خانوار متقاضی فرزندخواندگی داریم.

وی با اعلام اینکه یک میلیارد تومان تجهیزات از محل اعتبارات ریاست جمهوری برای افراد تحت پوشش خریداری کردیم، گفت: ظرفیت مرکز معتادان متظاهر در قاجارخیل را در دولت سیزدهم از ۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر ارتقا دادیم که ۲هزار و ۷۰۰ معتاد پذیرش و درمان شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به سازش ۲۳.۵درصدی در بحث طلاق، اظهار کرد: اعتبارات استانی طی دو سال گذشته ۴۳درصد و اعتبار تملک هم ۱۰۴ درصد را رشد نشان می‌دهد.

بریمانی با بیان اینکه طرح جهادی در بهزیستی مازندران افتتاح شد، افزود: در این زمینه پنج‌شنبه‌های جهادی داریم که تیم‌های متخصص به روستاهای بالادست اعزام می‌شوند تا خدمات را در دل محرومیت ارائه می‌کنیم و تاکنون در ۶۸۶ روستا انواع خدمات مختلف بهزیستی ارائه کردیم.

وی گفت: ۲۷هزار و ۷۶۳ نفر خدمت تخصصی در روستاها ارائه شده و ۲.۵ میلیارد تومان کمک به مددجویان کمک شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول