اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا: روابط ایران و عربستان تاثیرات مثبت اقتصادی و امنیتی خواهد داشت

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه به عربستان، گفت: تقویت روابط ایران و عربستان تاثیر زیادی در تقویت امنیت منطقه خواهد داشت و موجب پدید آمدن فرصت‌های اقتصادی می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا: روابط ایران و عربستان تاثیرات مثبت اقتصادی و امنیتی خواهد داشت

نرجس رضوانی نیا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا با اشاره به تاثیرات مثبت ارتقای روابط ایران و عربستان، گفت: تقویت روابط ایران و عربستان تاثیرات مثبت اقتصادی و امنیتی در منطقه خواهد داشت، ایران و عربستان به عنوان ابر قدرت های منطقه می توانند نقش زیادی در ایجاد ثبات در منطقه داشته باشند. 

وی افزود: کشورهای غربی همیشه در پی ایجاد نا امنی در منطقه بوده و سعی می کردند باایجاد اختلاف بین دو کشور ایران و عربستان به اهداف شوم خود برسند که خوشبختانه این اقدام مثبت نقشه های آن ها را خنثی کرده است.  

رضوانی نیا با اشاره به اینکه تقویت روابط دو کشور موجب پدید آمدن فرصت های اقتصادی می شود، گفت: تقویت روابط دو کشور در مسائل اقتصادی نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت و فرصت برای افزایش تبادلات خارجی دو کشور نیز فراهم می شود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: رویکرد وزارت خارجه در زمینه ارتباط فعال با همسایگان قابل تقدیر است و نیاز داریم این اقدامات مثبت ادامه دار باشد تا تاثیرات مثبت آن را در اقتصاد کشور نیز مشاهده کنیم. 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا در پایان با اشاره به افزایش حجم مناسبات تجارت خارجی پس از احیای روابط با عربستان، گفت: احیای روابط با عربستان برای افزایش حجم مناسبات تجاری نیز مناسب است و می توانیم در این زمینه هم تبادلات تجاری خود را با این کشور افزایش دهیم. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 26 مرداد سال جاری در رأس هیأتی به عربستان سفر کرد. وی در این سفر با مقامات عربستان دیدار و گفت وگو کرد. فعالان سیاسی و اقتصادی نیز معتقدند سفر وزیر خارجه کشورمان به عربستان موجب ثبات منطقه ای به جهت سیاسی و امنیتی و همچنین گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران، عربستان، سایر کشورهای عربی خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول