اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دبیر بین‌الملل تحکیم وحدت: ارتباط ایران و عربستان باعث تقویت ثبات در منطقه می‌شود

دبیر بین الملل دفتر تحکیم وحدت گفت: تحکیم ارتباط بین ایران و عربستان به عنوان دو بازیگر اصلی منطقه باعث تقویت ثبات منطقه و موجب بهبود روابط اقتصادی این دو کشور خواهد شد.

دبیر بین‌الملل تحکیم وحدت: ارتباط ایران و عربستان باعث تقویت ثبات در منطقه می‌شود

سعید فراهانی دبیر بین المللل دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با تشریح تاثیر مثبت روابط ایران و عربستان در ثبات منطقه، گفت: بسیاری از کشورهای عربی در تصمیم گیری های خود به خصوص در حوزه سیاست خارجی از عربستان تاثیر می گیرند، لذا بعد از برقراری مجدد روابط ایران و عربستان سعودی بسیاری از کشورهای جهان عرب به سمت احیای روابط خود با ایران رفتند.

وی افزود: از جمله این کشورها می توان به بحرین، مصر و... اشاره کرد که در کنار عربستان سعودی جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت فرامنطقه‌ای در نظم نوین جهانی است و یکی از بازیگران اساسی در در شکل گیری نظم امنیتی منطقه است. 

دبیر بین الملل دفتر تحکیم وحدت با اشاره به تاثیر روابط ایران و عربستان در تقویت ثبات منطقه، گفت: تحکیم ارتباط بین ایران و عربستان به عنوان دو بازیگر اصلی منطقه باعث تقویت ثبات در منطقه خواهد شد. تنش بین این دو بازیگر مهم منطقه منجر به بی ثباتی و رونق گرفتن بازارهای تسلیحاتی غربی خواهد شد.

فراهانی با اشاره به افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور، گفت: مسئله دیگر ارتباط تجاری این دو کشور خواهد بود،گسترش روابط اقتصادی این دو کشور منجر به تقویت روابط  سیاسی نیز خواهد شد. 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: دستگاه سیاست خارجی سیزدهم تمام تلاشش در این دو سال بر این اساس بوده است روابط خود را با همسایگان خود احیا کند، در کنار عضویت در سازمان همکاری شانگهای و تلاش برای عضویت در بریکس و افزایش حجم تجارت خارجی؛ احیای روابط ایران و عربستان سعودی بدون گره زدن مسائل به برجام است.

وی افزود: سفر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه به عربستان سعودی با رویکرد گسترش همکاری‌ها در حوزه اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... صورت گرفت، دیدارهای ایشان با وزیر امور خارجه عربستان و دیدار احتمالی ایشان با ولی عهد سعودی نیز به تقویت روابط ایران و عربستان منجر خواهد شد.

دبیر بین الملل دفتر تحکیم وحدت در پایان گفت: بدون شک جریان غرب زده در داخل کشور و جریان‌های صهیونیستی و غربی از احیای و تقویت روابط این دو کشور خشنود نمی شوند، سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های ایشان برای تقویت روابط ایران و عربستان قابل تقدیر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول