اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته شدن 17 نظامی نیجر در کمین شبه نظامیان در مرز با بورکینافاسو

حکومت نظامی نیجر اعلام کرد که 17 نظامی این کشور در کمین تروریست‌های وابسته به داعش و القاعده در مرز با بورکینافاسو کشته شدند.

کشته شدن 17 نظامی نیجر در کمین شبه نظامیان در مرز با بورکینافاسو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حکومت نظامی نیجر روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۷ نظامی این کشور در کمین شورشیان در مرز با بورکینافاسو کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این مرگبارترین حمله از زمان کودتای ماه جولای در این کشور آفریقایی است. وزارت دفاع  نیجر اعلام کرد که این کمین در ۶۰ کیلومتری «نیامی» پایتخت نیجر هم مرز با بورکینافاسو رخ داد. در جریان زد و خورد بین نیروهای نیجر و طرف مقابل ۱۰۰ مهاجم کشته شدند.

نیجر، مانند سایر کشورهای منطقه ساحل غرب آفریقا سال‌ها برای مهار شورش گروه‌های مرتبط با تروریست‌های القاعده و داعش  که هزاران نفر را کشته، میلیون‌ها نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود  کرده و کمبود مواد غذایی ایجاد کرده است، مبارزه می‌کند.

نیجر میزبان نیروهای آمریکایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی به عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با شبه نظامیان است. آینده این نظامیان خارجی نامشخص است، زیرا حکومت نظامی نیجر سیاست ضد فرانسوی دارد. رهبران کودتای نیجر توافقنامه‌های نظامی با فرانسه را لغو کرده‌اند.

نیجر به دلیل ذخایر اورانیوم و نفت از اهمیت راهبردی فوق‌العاده ای برای قدرت‌های جهانی برخوردار است. ناامنی همچنان مشکل عمده در جنوب غربی نیجر نزدیک مرز با مالی و بورکینافاسو است.

گارد ریاست جمهوری نیجر چندی قبل «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور را از قدرت خلع کرد و او را تحت بازداشت خانگی قرار داد.به دنبال سرنگونی دولت بازوم، گارد ریاست جمهوری نیجر اقدام به تشکیل شورای نظامی به ریاست «عبدالرحمن تچیانی» کرد که این اقدام با مخالفت شدید فرانسه همراه شد.

کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا موسوم به اکواس تحت فشار فرانسه تصمیم به مداخله نظامی احتمالی در نیجر گرفته‌اند.

رهبران کشورهای عضو اکواس هم‌اکنون بخشی از نیروهای خود را به منظور آنچه بازگرداندن دموکراسی در نیجر خوانده‌اند، به حالت آماده باش درآوردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول