اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صادرات ۴۰۰ تن بادام از چهارمحال و بختیاری

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارماهه نخست سال جاری ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از 3 میلیون دلار از استان صادر شده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری، اصلاح باغات و بسته‌بندی بادام میزان صادرات را افزایش داد.

صادرات ۴۰۰ تن بادام از چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عبداللهی عصر امروز در آیین افتتاح انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند اما اولین صادر‌کننده بادام نیست.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطر‌نشان کرد: در دنیای تجارت بسته‌بندی محصول جایگاه بالایی دارد، کشورهایی مانند آلمان و فرانسه جزو تولیدکنندگان برتر بادام نیستند اما صادرکننده برتر در این حوزه هستند.

وی افزود: ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلیل استفاده از محصولات بادام در مواد آرایشی و بهداشتی، از بزرگترین واردکنندگان بادام است اما ما این ظرفیت را از دست داده‌ایم و در بحث صادرات بادام به این کشور ضعیف عمل کرده‌ایم.

عبداللهی با اشاره به تولید سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: با توجه به اینکه ارزش بادام سنگی ۹ دلار و بادام مامایی ۱۸ دلار است، در صورت صادرات این محصول می‌توانیم سالانه ۲۵۰ میلیون دلار گردش‌ مالی فقط از طریق بادام داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در چهارماهه نخست سال جاری ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار از استان صادر شده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری، اصلاح باغات و بسته‌بندی بادام میزان صادرات را افزایش داد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول