اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح‌های فیبر نوری و مودم نوری(FTTH) در زنجان

مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان از اجرای طرح‌های فیبر نوری و مودم نوری(FTTH) در منازل و شهرک‌های صنعتی برای استفاده مردم از تلفن و اینترنت در بستر فیبر نوری خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح اینترنت با سرعت بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اجرای طرح‌های فیبر نوری و مودم نوری(FTTH) در زنجان

حبیب‌الله شبستانی، مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از راه‌اندازی ۱۴ سایت همراه جدید در زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۲۷ سایت هم با هدف افزایش سرعت، ارتقا می‌یابند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان به اجرای ۲۹ سایت با هدف افزایش سرعت اینترنت ۱۲ پروژه هم در قالب طرح‌های USO در روستاهای استان شامل روستای همایون که یک هفته آینده راه‌اندازی می‌شود، افزود: این طرح در روستای ابراهیم‌آباد قیدار، بلاماجی، ته دره جزوان، نصیر آباد، مهرآباد، امام کندی، آزاد علیا، قانقلی علیا و سفلی و میانج که توسط دولت تامین اعتبار شده و به مرور عملیاتی خواهد شد ولی اعتبار سایت‌های داخل شهر زنجان توسط مخابرات تامین اعتبار شده است.
وی به وجود ۵۵۰ سایت در سطح استان اشاره و تصریح کرد: ۱۱۰ سایت در داخل زنجان و ۲۵۰ سایت در روستاهای ۱۲ سایت اضافه می‌شود و تا پایان سال ۸۰ سایت به مجموع سایت‌ها اضافه می‌شود.
شبستانی با بیان اینکه از مجموع ۹۲۵ روستای استان دارای سکنه، ۹۰ درصد پوشش اینترنت دارند، افزود: ۲۵۰ سایت همراه اول در روستاها فعال است و بقیه هم توسط دیگر شرکت‌ها که ماهواره‌ای هستند پوشش داده شده‌ ولی در عمل مردم مخابرات را می‌شناسند و مشکلات به این شرکت منتقل می‌شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان به فعالیت ۲۰۰ مرکز تلفن ثابت و اینترنت ثابت در روستاها اشاره کرد و گفت: ۵۵۰ روستا هم اینترنت همراه اول و پوشش اینترنت همراه اول و بقیه هم توسط دیگر شرکت‌ها پوشش داده می‌شوند، هر چند مشکلاتی در پوشش وجود دارد.
وی به اجرای ۲۶ سایت جدید در استان اشاره و تصریح کرد: مخابرات در تملک مکان به دلیل مسائل رایج در مورد تفکرات ناشی از خطرات امواج مشکلاتی دارد.
شبستانی از اجرای طرح‌های فیبر نوری و مودم نوری(FTTH) در منازل و شهرک‌های صنعتی برای استفاده مردم از تلفن و اینترنت در بستر فیبر نوری خبر داد و گفت: مجتمع باران، کوی برکت در نصر، کهناب، کوی باب‌الحوائج ابهر، بهران خرمدره، توسعه سیستم در شهرک کارمندان، فاز ۶ گلشهر، کوی رضائیه، شهرک صنعتی ظریفان، کوی ساوالان، محور دلجویی، فاز ۷ و ۸ گلشهر، شهر هیدج، اعتمادیه زنجان، کوی زنگان، کوی زیتون و شهرک فرهنگیان مجهز به این سیستم می‌شوند با تکمیل این طرح اینترنت با سرعت بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول